IVF hösten/vintern 2020
Nej men gud! Inte kan det vara embryot tror jag <3 De ska inte vara så stort och synligt väl? Tror du inte det är lite torkade rester från progesteron eller lutinus?
Nej men gud! Inte kan det vara embryot tror jag <3 De ska inte vara så stort och synligt väl? Tror du inte det är lite torkade rester från progesteron eller lutinus?
Tack alla fina <3
Vår donator har nu gett oss 10 mogna ägg! Sambons spermierna var lite bättre denna gång så de försöker nu på att 5 gör de ICSI på och 5 ivf.
De odlar vidare på dessa så länge vi önskar sa sköterskan,förutom de vi får tillbaka på fredag då:) Så det är nu man måste ta ställning till detta. Men har förstått att de kan frysa t.ex 2 dagars och sen odla vidare på det vid FET till en blastocyst. Ja många tankar,men är så glad att det hittills ser riktigt bra ut! :D
Jag vet inte vad det är men det är definitivt omöjligt att det är embryot. Måste vara från lutinus kanske blandat med slemhinna. Alternativt papper eller krämklump?? Hur långt är du nu?
Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)
Nu har vi gjort ET på ett 2- dagars embryo :) 3 st ligger oxå i frysen redan och ytterligare 6 st odlas vidare för att förhoppningsvis bli blastocyster. De har som rutin att använda embryoglue på denna klinik,plus att jag har fått utskrivet en spruta som heter Gonapeptyl som ska gynna att ägget fäster. Får se om det kommer att hjälpa till en graviditet. TD om två veckor,såååå långt borta.
Ja,jag hade inte förstått att embryoglue ingick i deras behandlingar,så det var en rolig överraskning.
Jaaa vi är ruvarkompisar nu,spännande!
Jamen det är ju riktigt bra symptom det på en eventuell graviditet det,hoppas hoppas! Din lilla blastis har ju satt sig fast vid det här laget,jag får snällt vänta med att analysera symptom några dagar till,hehe.
Jag känner nog bara lite molvärk och ilningar i livmodern,men de fick böka lite där igår för att få in katetern,min livmodertappen är tydligen lite böjd på nått sätt,haha. En annan gynekolog hemma på holmen sa samma sak.
Annars far nog mina tankar och förhoppningar bergochdalbana här,ena sekunden känner jag hopp och andra sekunden så tänker jag varför skulle vi lyckas nu mitt i allt. Som du skriver sjukt jobbigt!
Hoppas att det blir massor till frysen också. Du ska ju bli gravid nu men till syskon menar jag ;)
Det är bra med mig, är i vecka 15 nu :) Är orolig i perioder men börjar tjocka på mig lite smått och det känns betryggande :)
Jag testade ikväll.. dum som jag är. Med vanliga (inte testa tidigt tester) och är på RD 5 med blastocyst FET. Tok negativt.. kört? Usch, varför testade jag- har TD först nästa lördag
Fy alltid hemskt när man testat tidigt och så blir de så. Men de kan vända hände så för mig testade också för tidigt med sånna rfsu stickor men sen på testdagen blev de överraskande positivt :D håller tummarna!
Jag börjat tänka om jag har ngn sjukdom.. som inte går att upptäcka vid vanligt VUL. Jag har liksom väldigt ofta samlagssmärtor.. läst om myom. Har man en sådan i livmodern, så kan det orsaka infertilitet.. oftast upptäcks i VUL men inte alltid. Jag måste iaf ta reda på det.. för känns som att kanske det som orsakar vi inte får syskon