• Enkeli

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-11-09 20:44:49 följande:

Jag vet hur det känns.. det gör ont i hjärtat när jag hör att vänner/familjemedlemmar i min närhet blir gravida. Inte för att jag inte är glad för deras skull, mer för att jag blir påmind om vad jag inte har själv. Men jag tänker att vi inte är ensamma om att känna så. Och förhoppningsvis kommer vi kunna hålla om våra egna bebisar snart också. <3

Exakt så! Är så klart jätteglad för de samtidigt som det gör ont! Nu så- testade jag igen med ägglossningsstestet och det blev en tom ring dvs troligtvis ingen ägglossning denna månad? Fick alltså med clearblue advanced test första gången blinkande smiley i fredags, och fram till ff idag vid lunch fick jag det och nu ikväll så blev det en tom ring.. hoppa jag får blödning sen iaf. Nu nedräkning till nästa mens.. och nytt ivf!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-09 21:09:56 följande:

Kanske kroppen försöker en gång till att ägglossa, men vet ju aldrig Men som jag skrev åt dig ovan,mens får du ändå,den kan kanske diffa lite på beräknade mens dagen bara. Skönt annars att du är back on track

Kanske.. eller sen hoppas jag typ att inte- så jag kan snabbare få mens och starta. Men hur går det för DIG? Berätta allt- eller så mycket du orkar iaf med några ord? Annars får jag bläddra tillbaka. ????
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-09 21:09:56 följande:

Kanske kroppen försöker en gång till att ägglossa, men vet ju aldrig Men som jag skrev åt dig ovan,mens får du ändå,den kan kanske diffa lite på beräknade mens dagen bara. Skönt annars att du är back on track

Du hade rätt- för nu fick jag fast smiley! Ska iaf ha sex så har man säkrat också.. även fast jag tror ivf är enda hjälpen för oss!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-10 18:36:51 följande:

Tyvärr funka inte Elonva bra för mig. 4 st äggblåsor idag bara :( Förut med andra sprutor har jag haft mellan 8-10 st...men ÄP blir ändå på fredag. Som läkaren skrev kvalitet före kvantitet. Får hoppas på det.

Men åhh vännen- förstår besvikelsen. Men tänk, jag hade 19 ägg och det blev inget. Så definitivt kvalite framför kvantitet.. kan gå jättefint iaf! Förstår dig dock och vill ge stor kram. Båten till finland på torsdag då?
  • Enkeli
    Sofia1986 skrev 2020-11-11 07:45:20 följande:

Hej,

Nykomling här inne :) någon mer som gör IVF i Uppsala? Påbörjade vår behandling i slutet på augusti, är nu ruvare på ett 5 dagars.

Välkommen! Jag bor i Stockholm men går på Carl von Linne. Du då? Vad spännande med ruvning- vilken dag är du på? Första försök?
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-10 20:56:35 följande:

Jo, jag var så ledsen nu tidigare,men nu har jag ryckt upp mig och tänker att det blir som det blir, vi får fara och hoppas på ägg utan fragmentering ist och det där fina guldägget  

Bra du har ryckt upp dig! För helt ärligt- mängden spelar ju mindre roll, det är verkligen kvalitén som räknas! Tänk, de kan alla vara prima!! Jag håller tummar och tår för dig!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-11 10:44:29 följande:

Så är det jo :) De jag vet efter mina försök är att mina blåsor inte är mogna förens över 20 mm...så det är nu det jag lite oroar mig över att de få ägg jag nu har kommer att vara omogna. Har hänt på vårt andra ivf försök när bara 2 ägg av 9 st var mogna,då blev det oxå ägglossningsprutan när de var typ 16-17 mm...jajja,svammel svammel :D Tack för tummhållningen <3

Förstår oron men försök om möjligt att inte oroa dig, en dag i taget nu! Ingen gång är den andra lik och det är så många som misslyckas misslyckas misslyckas och sen lyckas. Någon gång blir det så för de flesta! Kan mycket väl vara den lyckas- gången för dig nu! Kram
  • Enkeli
    Sofia1986 skrev 2020-11-11 17:15:09 följande:

Tack :) dom ska ju vara väldigt bra på Carl von Linne, jag går på Akademiska, via landstinget. Är på ruvardag 5 nu :) första försöket så det är spännande men jag försöker inte hoppas på för mycket då det är första gången :) hur långt har du kommit i behandlingen?

Alla säger så om CVL och hittils är vi toppennöjda! De är jättevänliga och proffsiga och man får tag i de sent på kvällen osv. Men det kostar en del så klart. Jag väntar på mens om typ 1,5 v och då startar försök 2.

Vi hade första försök nyss, då misslyckades det.. eller blev kemisk graviditet. Så man ska verkligen undvika testa för tidigt- för det är tufft att se strecken försvinna:(

Böttre vänta till TD och sedan få sitt plus isf. Lycka till!!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-12 13:44:12 följande:

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.

Åhh vilka jobbiga nyheter!! Förstår det måste vara jättetufft.. men ännu så har du ägg iaf så vi hoppas nu det går bra!!

Stor kram fina du
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-13 08:59:03 följande:

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

Men vännen,vad trist verkligen!!!hoppashoppas på guldägg nu!vad har du förAMH värde?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020