• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-10-29 19:22:55 följande:

Det där har jag förstått nu först när nya kliniken gav mig  ägglossningssprutan Pevaryl ist för Ovitrelle, att det oxå kan ha skillnad på hur många ägg det kan bli i slutändan vid ÄP, oxå resultatet på äggmognaden.

Ännu en grej jag är lite ledsen på tidigare kliniken över, att de inte pröva en annan äggmognadsspruta  för att se om vi skulle få bättre resultat...jajja, ingen ide at gräma sig över sånt som redan har varit men....

Men än en gång, lycka till imorgon! Håller tummarna att ni får ut många fina ägg

Intressant! Det där känner jag inte till alls. Jag fick inte ta Ovitrelle sist eftersom det blev totalfrys. Men tråkigt att du inte fick testa en annan om resultatet kan bli olika. Jag fick ut 6 ägg den här gången. Något färre än sist men betydligt fler än vid första plocket. Nu hoppas jag att icsi gör susen och att vi får hög andel befruktade. :) Ta k fjär att du alltid är så peppande! Har din menar kommit igång ännu? <3
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2020-10-29 22:53:24 följande:

Hej

Måste bara skriva av mig lite. Sitter inne på toaletten och gråter. Har just missat att kunna göra en frysåterföring pga att jag fått urinvägsinfektion natten innan. Nu fick jag veta ikväll att min lilla syster med 7 år skall ha barn i vår, de tänkte bara, tja vi provar lite om.vi kan få ett barn nu i coronatid då de passar bra då man ändå är hemma så mycket. Vi har försökt i flera år och nu ivf behandlingar sen i feb.

Jag känner mig just nu bitter och misslyckad. Kan inte glädjas fullt ut med dem. Jag ler jag kramas men samtidigt hugger en bitter avundsjuka i bröstet och jag känner mig som askungens elaka missunsamma systrar eller något. Är det normalt frågat jag mig, knappast men jag tror de flesta i detta forum kan relatera presis till hur jag känner just nu..

Vill bara säga att du inte är ensam. Här är det många som känner igen sig. Det är så tufft när gravidbeskeden kommer! Håller tummarna för att det snart är din tur. Kram
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-30 15:16:35 följande:

Vad härligt :) Förstår att det känns sådär med färre ägg än sist men icsi kommer säkert att fixa så att alla blir befruktade :) Kommer de och ringa imorgon och berätta hur det gick? Skönt att det är klart.

Jag hoppas det med! :) De ringer imorgon om 5 eller fler blir befruktade. Annars får vi veta mer på söndag när återföringen är. Så skönt! Nu blir det en helg fylld med vila och god mat (som sambon får laga...hehe).
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-30 19:55:48 följande:

Ser att jag har skrivit fel,sprutan heter ju Pregnyl och inte Pevaryl,det är nått helt annat de...haha.

Ja enligt läkaren så kan det hjälpa att byta ägglossningsspruta om t.ex många ägg är omogna vid plock. Så vi får se hur det blir denna gång då.

Om nu min mens behagar komma, inget mer blod än det som kom för några dagar sen,känns som det ska sätta igång närsomhelst,men icke,jäkligt segt detta väntande. Måste t.om ta ett gravtest imorse,totalt blankt givetvis.

Men 6 ägg helt ok ändå, men jag vet hur det är,man jämför ju såklart med vartenda extra ägg man fick på andra äggplock.

Men icsi kommer nog att fixa fin fin befruktningsgrad ska du se!

Det kommer vi att pröva nu denna gång oxå hoppas jag på

Tack för informationen! Det ska jag ha med mig om det visar sig att många var omogna denna gång. Konstigt att inte mensen kommer igång. Förstår att du tog ett gravtest. Det kan såklart ha varit för tidigt och du tror att det var en nidblödning. Men om det inte var så hoppas jag mensen kommer snart! :)

Ja vi får hoppas icsi gör susen för oss båda!
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-10-31 08:05:46 följande:

Så skönt! Hoppas att det förblev så! :)

Jag tror absolut att du får hög befruktningsgrad med icsi! Så spännande! Då får du uppdatera oss. Önskar dig all lycka till! :)

Tack, ska absolut uppdatera här när jag vet mer. All lycka till även till dig! :)
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-10-30 23:18:04 följande:

Hej! Nu väntar vi bara på att få börja om från början med sprutor och äggplock. Så nu hoppas jag mensen kommer igång snart :) Önskar er alla lycka till och jag är glad att denna grupp finns så man kan stötta och få stöttning från så många.

Håller helt med! Så många fina och stöttande personer. Hoppas din mens kommer snart! :)
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-10-31 11:44:52 följande:

Hej ja idag kom den så imorgon börjar jag med Gonal F. Ja verkligen stöttande grupp

Spännande! :) Vad kör du för doser? Hur känns det att snart vara igång igen?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-31 16:02:16 följande:

Jaaa det är lite märkligt,jg har haft så här förut att jag har börjat blöda lite smått på cd 23,men då har det hållit på ända tills riktiga mensen ska börja. Jajja,det är bara att vänta...

Har du hört nått om dina ägg? <3

Vad knepigt! När är bim?

Inte hört något från kliniken så det verkar bli återföring imorgon.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-31 21:11:17 följande:

Hoppas att det går bra i morgon och att du får bra nyheter. Såklart hade det varit helt fantastiskt med sex befruktade men det kan fortfarande vara bra :)

Känns det fortfarande bra efter plocket?

Nu är jag ruvare! :) Det känns bra, allt gick så lätt och smidigt. Tre ägg befruktas varav två såg bra ut. Med andra ord gjorde icsi ingen stor skillnad för oss. Vi hoppas ändå att det är guldägget jag ruvar på. Hur går det för dig? :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-31 19:55:16 följande:

Ja...de är så frustrerande när kroppen är i olag,nog för att det är förståeligt efter dessa behandlingar...Jag trodde bim skulle vara nu på måndag,men räknat fel tydligen. Så bim är på onsdag den 4.11 :)

Åh så spännande! Då får jag önska lycka till igen och så håller jag mina tummar att du får tillbaka en liten vinnare:) <3

Aha ok, några dagar kvar då med andra ord.

3 av 6 befruktades så det gick ungefär som sist. Men två såg bra ut och ett av dem bor nu i min livmoder. :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020