• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Ölandstoka skrev 2020-11-15 19:59:12 följande:

Det ser jag fram emot, hejar på dig! :)

Tack! Det kom upp ett streck så verkar som det tog sig den här gången. Men det digitala visar bara 1-2 veckor så nu är jag orolig för det istället. Hade inte tänkt testa mer men nu får jag väl fortsätta.
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-11-16 07:08:24 följande:

Grattis! Så himla kul!

Jag råder dig att inte ta fler digitala tester. Det oroade mig såååå mycket under en månad innan jag fick komma på tidigt vul. Mitt visade också fel, men när jag var på vul stämde fostret med tiden. :)

Tack! <3 Åh precis vad jag behövde höra nu. Du har helt rätt! Vet sedan tidigare att man inte kan lita på de med digital veckoindikator.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-11-16 07:13:07 följande:

Åh grattis :)

Tack! :) Håller tummarna för dig nu.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-16 07:51:06 följande:

Det är ju helt fantastiskt! :) Grattis. Så otroligt glad för din skull.

Håller med om att du inte ska fokusera så mycket på det digitala testet. Försök att njuta av att vara gravid. Även om det inte är helt lätt för oss ivf:are.

Åh vilken start på veckan, hur känns det? Ska du ringa kliniken och berätta idag?

Tack! :) Ska försöka att inte tänka på testet. Mår illa idag så det känns ju i alla fall på riktigt. ;)

Har du räknat ut ditt bf eller inväntar du vul? Har fått en telefontid i eftermiddag så det känns bra att ringa och berätta då. Jag är både glad och orolig precis som vi ivf:are ofta är.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-16 08:26:45 följande:

Jamen gud vad härligt!! Grattis <3 Så glad för din skull :) De digitala är inte att lita på,så försök att inte oroa dig <3 Vet att det är otroligt svårt men.

Tack snälla! Har förstått det...ångrar faktiskt att jag tog det.

Såg att du pratat med kliniken. Håller tummarna för att det inte blir för mycket fragmentering. Förstår att det är ett svårt beslut! <3
  • Clemmentina
    Erla91 skrev 2020-11-16 09:25:45 följande:

Stort grattis!

Som flera andra sagt, de digitala testen är inte att lita på. Försök att njuta nu och tänkt att det ska gå vägen!

Tack! Det ska jag göra. Som någon så klokt skrev någon gång. En väntar barn, inte missfall.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-16 11:11:41 följande:

Konstig sak att säga men vad skönt att du mår illa haha. Hoppas att du får en bra tid för vul.

Jag trodde att mitt tidigare missfall skulle göra att jag inte kunde njuta av att vara gravid, trodde att jag skulle vänta med alla appar och undvika att tänka på bf och liknande. Ha! Jag har tre appar, bf 15 juli, har redan planerat massor :D Det känns så jäkla bra att jag lyckas njuta utan oro :)

Haha, eller hur. Men just nu är det lite skönt att ha lite symptom. Fick tid i mitten av dec för ultraljud. Lång väntan nu! Håller med dig att det är bättre att njuta än att känns en massa oro. Bf är 23 juli för mig. Pratade nyss med kliniken. :)
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 14:30:47 följande:

Nu ligger det lilla i min mage. De övriga tre skulle göra till blasto och eventuellt frysa. Helt galet fantastiskt det här vad sjukvården kan

Spännande! Håller tummarna. :)
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-11-16 12:14:10 följande:

Kl 14 ska jag med göra ett återförande. Lycka till med ditt idag ???? vi e på väg till Göteborg nu ????

Spännande, heja!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2020-11-16 19:12:32 följande:

Åhh grattis <3

Ja skulle som flera andra skrev strunta i att testa mer alls och bara njuta fram till UL. Vet de svårt jag blev ju själv stressad när ja läste om andra som testa men de kan lura en även om det ökat tyvärr, så blev det ju för mig så jag kommer inte testa mer nästa gång.

Tack snälla! Du har så rätt i allt du skriver. Det som händer händer och det går ju inte att påverka nu. Lika bra att njuta nu!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020