• Msofie

BIM Augusti 2020

Anonym (Hej124) skrev 2020-08-13 13:06:58 följande:

Hej, på äl+12 hade jag väldigt mycket mensvärk i magen under hela morgonen, var säker på att mensen skulle komma men den kom inte. Dagen efter kände jag ingeting utom typ träningsvärk längst nere i magen och illamående men det kan lika gärna bero på värmen? Nu idag på BIM-1 har jag fått beiga flytningar? har aldrig haft det tidigare? Även illamående känsla väldigt svagt dock. Tog ett gravtest nu vid lunch som var negativt, tror ni man kan plussa senare eller är det kört?

Om det verkligen är BIM-1 borde du ha sett något streck, men helt kört är det kanske inte. Hade väntat 2 dagar och om du inte fått någon mens då, testa igen : )
  • Msofie

[quote=80583265][quote-nick]Anonym (Hej124) skrev 2020-08-13 15:26:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Tyvärr :/

• Msofie
    Abrakadbra skrev 2020-08-14 07:32:45 följande:

Å behöver hjälp att tyda dessa igen...

Första är från i förrgår, andra igår morse, tredje igår kväll, och fjärde är nu på morgon.

Tolkar jag det rätt att jag troligen hade stegring kanske natten till igår? I och med att mitt starkaste streck (än om inte fullt starkt) blev svagare under dagen?

Dvs, bör vara ägglossning tidigast inatt och troligtvis idag under dagen?

Låg igår och bör väl även vara bra att ligga ikväll? Kanske även imorgon? Det är något med detta liggande för barn som blir lite påfrestande för vårat sexualliv. "Älskling nu är det dax" XD blir såå stelt ibland haha. Hur brukar ni göra? Säger ni till partnern att det är dags eller bara going for it?

Så skulle jag tyda det med! Jag personligen dock kan få flera stegringar under en cykel, då kan det vara svårt att veta när ÄL är. Har du möjlighet hade jag börjat tempa, så man kan se när ÄL har varit. Eftersom ÄLen brukar vara 12-24 timmar efter peaken hade jag försökt att få till fe varje fall en gång till!
  • Msofie
    Anonym (lillasyskon) skrev 2020-08-15 06:54:01 följande:

100% negativt på gravidkollens graviditetstest idag BIM-1

Fick för mig att testa en ägglossningssticka också (överst i bild).. Har aldrig gjort det förutom vid faktisk ägglossning.

Dags för mig att ge upp visst? Jag tänkte pulverbanta till nästa ägglossning för att jag är orolig att min övervikt kan göra det svårare.. men vill ju inte börja med det om det finns minsta chans att jag är gravid.. jag behöver beställa hem fler enklare graviditetstest men har ett digitalt clearblue kvar. Jag kanske tar det på tisdag (BIM+2) om inte mensen skulle ha kommit.. fasen jag trodde verkligen jag var gravid

Tror tyvärr det är så att ÄL testen kan visa streck trots det inte är runt ÄL. Jag har i princip alltid någon form av linje när jag tar ÄL test, oavsett när i cyklen.

Sen tänker jag att du ska nog vara försiktig med ett för stort kaloriunderskott. För att du ska kunna ha mens och ägglossning behövs könshormonet östrogen. Kroppen kan inte bilda östrogen om du går ner för mycket i vikt. Mensen kan därför utebli därför om du äter för lite eller får i dig för lite fett. Fokusera istället på att äta hälsosamt, få i dig många vitaminer samt frukt och grönsaker. Sedan kanske du kan ligga på ett litet underskott ändå för att gå ner i vikt, men en crashdiet kommer påverka fertiliteten : )
  • Msofie

Min BIM är på min 25e födelsedag. Tänker då att det antingen kommer bli en väldigt bra födelsedag eller en väldigt dålig en. Det kommer även vara typ exakt ett halvår sedan vi började försöka.

8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

13/8 MyLilla86, 34 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Plingiz, 31 år, tredje barnet

16/8 Bäbiiiis, 35 år, tredje barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

19/8 Ehlda, 36 år, sjunde barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

22/8 Msofie, 24 år, första barnet

23/8 ellen94, 26 år, första barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

26/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

29/8 Evi82 , 37 år, fjärde barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

• Msofie
    Bäbiiiis skrev 2020-08-15 08:44:03 följande:

Imorgon har jag Bim (är på äl+10 idag då jag har kort lutealfas) och alla mina gravsymptom är som bortblåsta så nu är jag helt inställd på mens imorgon. Tappen har dessutom mjuknat lite och blivit centrerad istället för bakåtriktad.

Suck! Hade så gärna fått en aprilbebis men får hoppas på en majbebis istället. Det jobbigaste (som det känns just nu) är att behöva genomlida dagarna mellan äl och bim en gång till. Jag tycker de är så jobbiga. Men när mensen kommer imorgon är det bara att bryta ihop och komma igen.

Så ledsen att höra det! Vi alla är olika, men varje månad har jag en känsla av att detta är definitivt månaden det händer. Hade nästan föredragit att inte känna sånt hopp, för då hade man kanske inte blivit så besviken.

Har du testat än? Vet ju måånga som testat positivt utan ett enda symptom.
  • Msofie
    Ehlda skrev 2020-08-15 09:40:48 följande:

Jag hade ÄL 7:e, är det för tidigt att testa imorgon? Har aldrig gått efter ÄL utan BIM men denna månad har jag ingen säker BIM.

Hade väntat minst till ÄL+10 om du har en lutealfas på 14 dagar : )
  • Msofie

Ni som har varit gravida, har ni någon erfarenhet gällande nidblödning? Har ni fått det? Vet att alla inte får det, är på ÄL +7 och hade nog hoppats på något sådant haha.

• Msofie
    stila skrev 2020-08-15 10:23:13 följande:

Råkade skicka innan jag var klar. Nidblödning kommer väl ca en vecka efter ÄL? Så om du har haft en liten blödning är det säkert stor chans att det är just det.

Har inte haft någon blödning än, hade hoppats på det haha! Så tänkte höra om någon som varit gravid inte haft det. Men bra i veta att du fick på ÄL +10, då kanske de kommer senare.
  • Msofie
    Soff skrev 2020-08-15 10:46:41 följande:

Hoppar in här för lite stöd, och att kunna dela med andra som är i samma sits. Jag och min sambo försöker få vårt första barn. Vi är inne på tredje försöket nu. Har BIM imorgon, så det är bara att hoppas nu... Jag brukar vara väldigt punktlig, absolut max +-1 dag i diff. 

Jobbigt då jag varje gång tycker jag har gravidsymptom, så min kropp framkallar nog det för att jag så gärna vill att det ska vara det. Så nu tar jag det inte på allvar om jag känner några, och försöker att inte känna för mycket hopp av det. Denna gången har jag känt mol till och från, det har ilat till en hel del och stramat, mina bröst är väldigt ömma och jag har haft en kort blödning. Alla dessa symptom kan jag dock ha ändå, så det säger egentligen ingenting. Jag kan få lite blödningar innan mensen, och även mol... men men.. vi får se helt enkelt :) 

De två första gångerna så testade jag mig flera dagar innan BIM men besvikelsen blir så stor, och resultatet är ju inte ens definitivt så tidigt, så denna gången kommer jag vänta med att testa. Jag väntar först och ser om mensen blir sen. Hoppas!!.... 

Ja det är ju väldigt olagligt att mens symptom och gravid symptom i princip är desamma! Brukar också tycka att jag känner saker, allt från ömma bröst till smärta i livmodern. Men än så länge har det inte varit några riktiga symptom. Tror som du säger inte att man ska lita på de alls faktiskt. Brukar också testa typ varje dag några dagar innan BIM, men tycker typ det blir värre då så ska försöka vänta in BIM denna månaden och ha koll på tappen och tempen tills dess.

När tänker du testa? : )
Svar på tråden BIM Augusti 2020