BIM Augusti 2020
Någon som ser något på den här?
Någon som ser något på den här?
Jag har själv börjat testa en gång vid 11 och en gång vid 17 nu, missade peaken förra gången och då testade jag bara på eftermiddagen. Beror ju på hur lång stegring/peak du har men jag hade nog testat på morgon/förmiddag om du har möjlighet :)
Attans deppdag idag igen, vaknade med känslan av att det blir inget den här gången heller. Är på ÄL+10 så har några dagar kvar, men varför skulle det bli nåt nu när vi inte lyckats på 3 år? :/ Blörk.
Hej alla! Jag har inte skrivit i tråden än, men läst allt ni skrivit. Jag har hittat tillbaka till FL efter att min sambo och jag bestämt oss för att försöka få en bebis. Han har inga barn sedan tidigare, jag har en son som snart fyller 11 år.
Jag har använt p-ring de senaste sju åren och slutade med den i juni. Fick min lilla (nästan obefintliga) mens den 6 juli och när jag inte satte in en ny ring var det som att kroppen vaknade igen. Jag har inte tänkt att p-ringen påverkat mig men när jag väl plockade ut den var det som en käftsmäll. Vet inte hur jag ska beskriva annat än att kroppen vaknade igen. När jag fick ägglossning kunde jag inte tänka på annat än sex. Det var ingen tvekan om att jag hade ägglossning heller. Det kändes i hela kroppen.
Men jag hade inte jättehöga förväntningar på att det skulle gå fort att bli gravid. Min kille har minskad sexlust pga ångestdämpande medicin, vilket gör det svårt att komma, och när vi kollade hans spermier med ett hemmatest blev det inte godkänt. Vi lyckades få till det en gång i alla fall.
Jag tänkte att det gör inget om det inte blir något den här månaden. Jag har några veckor kvar på mitt vikariat och för att kunna jobba måste jag ta en stark, uppiggande medicin som man inte får ta som gravid. Jag kommer behöva bli sjukskriven vid en eventuell graviditet.
Jag har BIM på lördag, vilket även är vår första förlovningsdag. Vi har sagt att vi ska testa då, men jag kunde inte hålla mig och tog ett test nu på morgonen. Tycker mig se två streck på testet. Vi får väl se vad som händer på lördag...
Så här ser testet ut. Första bilden blev suddig för mina händer skakade så mycket. Haha. Den här är skarpare.
Tack. Nu håller jag alla tummar som går att det blir en aprilbebis.
Hoppas det går bra för dig också. Du har väl ÄL nu?
Hej! Jag hoppar in här. BIM imorgon och vågar knappt ta ett test, men tänkte ta ett imorgon bitti! Är så tungt att få negativa test och behöva ?börja om?. Känner inget i kroppen så jag tror tyvärr inte det blev något denna månad heller. Detta var första cykeln jag prövade bidrottningsgele!
Kul att följa er andra :)
Hej! Jag slutade med mina p piller i juli 2019 efter det har min mens inte blivit regelbunden vilket jag hade för mig att jag hade när jag började med dem för 5 år sen? Den är allt mellan 32-40 dagar. Jag har den senaste 2 cyklerna fått ömma bröst två veckor innan min mens kommit kan detta vara ett tecken på att min ägglossning är tillbaka? Denna månaden har jag använt mig av två olika sorters äl-test clearblues den rosa och RFSU. 22 Juli fick jag negativa test med RFSU men positivt med cb, fick känningar som älvärk så testade igen 24 då var RFSU fortfarande negativt men cb positivt. Förvirrad deluxe!! Sen fick jag bara en känsla den 29 av att göra test igen.. RFSU visar då positivt (vilket aldrig hänt) och även cb var positivt. Skillnaden denna gången var också att jag plockade ut teststickan ur cbs och teststrecket var starkare än kontrollstrecket och det har det inte varit innan när jag fått positivt. Vet inte vilket test jag ska gå på men antar det sista? 29 juli? Någon som har erfarenhet av test samt oregelbunden mens långt efter p piller stopp?
Usch känner redan att det kommer bli en dålig dag. Trots flera stegringar sedan cd 16 verkar det som att jag idag cd 20 fortfarande inte har haft ÄL enligt tempen. Blir så frustrerad över mina långa cyklar, känns som ÄL aldrig kommer och jag behöver vänta i tre år. Sedan när det blir negativt igen måste jag vänta över 20 dagar tills nästa chans. Blä.
Förstår dig <3 All denna väntan är tuff. Då har jag ändå en kort cykel på 26 dagar med ÄL på mitten. Hoppas du kan få en fin fredag och helg ändå. Unna er något gott ihop ikväll som fredagsmys? Jag fick mens imorse så är inte heller på topp. Men helgen ska bjuda på vackert väder och massa trevligheter så jag hoppas jag ställer om och kan ta nya tag nästa vecka när mensen är över