• Anonym (Blivande mamma)

Hur många barn har ni och kön på barnen?

I Sverige är det väl vanligast (och kanske i hela världen också) att man får två eller tre barn. Jag tycker att det verkar vara himla många flickor överallt. Tycker att det känns som att de flesta får två tjejer och om det är fler än två barn så blir det många tjejer då också, tycker jag att det verkar som. Men jag vet inte vad som är vanligast, kanske det är vanligare med två (eller flera) pojkar, eller en av varje kön.

Vad har ni? Planerar att börja försöka skaffa barn snart och det skulle vara kul med en av varje, men det spelar ingen roll alls. :)

• Svar på tråden Hur många barn har ni och kön på barnen?
  • Zarch

Jag har två stycken pojkar och nu blir det inga fler barn.

• fluu

Vi har en åttaårig dotter. Önskar fler barn, men så blir det nog tyvärr inte.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (B)

Har en pojke, blir inga fler barn. I mitt kompisgäng finns det elva pojkar och tre flickor, överlag är det fler pojkar här där jag bor.

• Anonym (Döttrar)

2 flickor. 16.5 år och snart 12. :) Inga mer barn blir de här....

På min mammas sida har det nästan bara fötts flickor de senaste generationerna. Nästan lite läskigt...

• 10oktober

2 pojkar, blir troligen inga fler barn här. Är ungefär 50-50 i min umgängeskrets men på vår gata är det övervägande pojkar :)

• Anonym (L)
    Gusa skrev 2020-07-06 16:29:42 följande:

Barn 1 Pojke

Barn 2 Pojke

Barn 3 Pojke

Barn 4 Flicka

Barn 5 Pojke

Så din teori stämmer iallafall inte här.

Precis så har vi också :)

Pojke

Pojke

Pojke

Flicka

Pojke
  • Anonym (KH)

Vi har nio barn och väntar tvillingflickor. Våra barn är:

Pojke 19
    Flicka 18
    Flicka 15
    Pojke 13
    Flicka 10
    Flicka 9
    Pojke 6
    Flicka 4
    Flicka 1

• Anonym (Sandra)

Har en son och dotter.De flesta jag känner har en son/söner.Är tacksam att jag fick uppleva både son och dotter.

Svar på tråden Hur många barn har ni och kön på barnen?