Anonym (Anonym (Niklas)) skrev 2020-07-30 16:50:40 följande:
Ni som är den stora majoriteten som inte reagerar på att 5000 har dött i coronaviruset kommer att köra det här landet i botten fullständigt. Med skygglapparna på kallar ni all samhällskritik för högerextremism för att tysta meningsmotståndare.
I framtiden är det du som sitter som fattigpensionär och lever på existensminimum för att du blev sparkad från ditt jobb pga åldersdiskriminering eftersom Löfven tog bort LAS. Du bor i en en svindyr hyreslägenhet tack vare Löfvens marknadshyror. Sen hamnar du på äldreboende och dör när regeringen låter nästa pandemi svepa över landet.
Är det den framtiden du vill leva i? Kom inte och klaga sen när din egen ignorans drabbar dig själv.
Som jag skrev tidigare så anser jag att vi inom den tysta majoriteten inte ska vara tysta när bubbelextremister förklarar att sanningen finns i bubblan.
Vilken färg det är på den extremistiska bubblan är däremot av underordnad betydelse
Påståenden som att Sverige inte är en demokrati kan nog blåsas upp i vilken bubbla som helst - men en bubbla där man påstår att Löfven är en kommunist som jagar meningsmotståndare får mig att klassa bubblan som högerextremistisk med inslag av kränkt navelskåderi.
Mig veterligt har inte Löfven försökt tysta meningsmotståndare, men i bubblor där man odlar den egna kränktheten brukar man anse sig tystad när man får sina åsikter ifrågasatta