Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
Anonym (Kotte) skrev 2020-07-26 18:01:07 följande:
Jag misstänker att några signaturer här på Familjeliv har fått i uppdrag att skriva här för att försvara Sveriges fruktansvärda strategi. De är ofta inloggade och syns i de flesta covidkritiska trådar.
Jag som är kritisk till vår mes-strategi , loggar in ca 1-2 ggr i veckan, ibland mer sällan. Men dessa försvarare, som ju onekligen tycker att Sverige agerar rätt, borde väl ha annat att göra än att dagligen vara inne på Familjeliv. Som att fortsätra sina liv som vanligt (men tvätta händerna oftare) eftersom det är de riktlinjer som är. Varför är ni här inne så mkt, ni har ju inget behov av att skriva av er eftersom ni tycker allt är bra i Sverige avseende corona, och hur har har ni tid med det? Tex AndreaBD
Och jag lägger ner .... kanske en kvart om dagen, eller kanske en halvtimma. Kanske är jag snabbare än du? Jo, jag jobbar heltid, men har sommarlov nu. Lärare. Och det är kanske därför jag känner mig manad ibland att försöka förklara för folk som kanske inte har så bra koll på hur samhället fungerar.
Det är inget konstigt med att tycka att Sveriges strategi är helt okej. Det tycker ändå de flesta i Sverige. Det grundar jag både på mitt personliga intryck, men framför allt så finns det ju undersökningar på det.
En ytterligare anledning varför jag gärna vill få folk på mer positiva tankar är också att det kan ge en väldigt negativ stämning, om folk - oftast på helt felaktiga grunder - tror att allt går åt skogen. Det kan även få unga och/eller labila människor att få panik.