• 64gb

Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?

som rubriken lyder.  Föredrar ni att män doftar åt det fräscha hållet eller mer lite sötare?
    med fräsch menar jag typ "blå" dofter som tex dior sauvage och andra "shower gel" dofter

Vilka är era favoritdofter på män?

• Svar på tråden Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?
  • 64gb
    KittyK80 skrev 2020-06-10 15:39:43 följande:
    4-5 spray? Nu skojar du?. Spraya i luften och gå igenom räcker bra. Eller max 1.

Gillar nog mer fräscha dofter än söta.
    1 spray?
    finns ingen som känner doften av den parfymen då så länge man inte kramar personen typ.
    tror 4-5 är lagom
  • 64gb
    tinus skrev 2020-06-10 16:27:14 följande:

4 favoriter... både sött och fräscht, beroende på vem parfymen sitter:

authentic man - abercrombie & fitch

le male - jean paul gaultier

212 sexy men - caroline herrera

L'eau D'issey Pour Homme - issey miyake

Älskar parfym. Det är sexigt med någon som luktar gott!

tack för tips.  ja jag håller med. älskar när jag går förbi eller står bredvid en kvinna som doftar gott av parfym. man vill bara kramas då :)
  • KittyK80
    64gb skrev 2020-06-10 17:19:29 följande:
    1 spray?
    finns ingen som känner doften av den parfymen då så länge man inte kramar personen typ.
    tror 4-5 är lagom
    Jag tror att du har blivit för van, då känner man det inte längre. Kan garantera att du STINKER parfym efter fem sprut.
  • KittyK80
    64gb skrev 2020-06-10 17:19:29 följande:
    1 spray?
    tror 4-5 är lagom
    Dessutom är det inte meningen att alla i rummet ska känna din parfym.
  • 64gb
    KittyK80 skrev 2020-06-10 17:26:41 följande:
    Jag tror att du har blivit för van, då känner man det inte längre. Kan garantera att du STINKER parfym efter fem sprut.
    beror ju på vad de tär för parfym. är det en tung EDP så är kanske 5 sprut för mycket. men en skinscent i typ cologne koncentration så lär man inte stinka parfym.

men det beror nog på lite olika faktorer också. sitter man 5 pers i bil så klart att det doftar extra mycket. Men säg att man går omkring i stora lokaler eller i en stor matbutik eller liknande så tror jag inte folk tycker man stinker så mycket med 4 sprut.
    Man får anpassa sig :)

Åk till antigen Italien eller Frankrike så får du se. Där finns en helt annan kultur när det gäller parfym. där har alla ett stort moln runt sig med parfym och jag tror inte någon där har mindre än 5-7 spray.

Vi svenskar är dock alltid så försiktiga och ingen ska/får sticka ut på något sätt. därför är många så livrädda för att någon annan ska känna av parfymen man sprayar på sig.
  • KittyK80
    64gb skrev 2020-06-10 17:35:50 följande:
    beror ju på vad de tär för parfym. är det en tung EDP så är kanske 5 sprut för mycket. men en skinscent i typ cologne koncentration så lär man inte stinka parfym.

men det beror nog på lite olika faktorer också. sitter man 5 pers i bil så klart att det doftar extra mycket. Men säg att man går omkring i stora lokaler eller i en stor matbutik eller liknande så tror jag inte folk tycker man stinker så mycket med 4 sprut.

Åk till antigen Italien eller Frankrike så får du se. Där finns en helt annan kultur när det gäller parfym. där har alla ett stort moln runt sig med parfym och jag tror inte någon där har mindre än 5-7 spray.

Vi svenskar är dock alltid så försiktiga och ingen ska/får sticka ut på något sätt. därför är många så livrädda för att någon annan ska känna av parfymen man sprayar på sig.
    Älskar folk som sticker ut, men när det gäller parfym är det en annan femma eftersom många är känsliga och allergiska. Helt vidrigt när man kan känna lukten på långt håll. Nej parfym är något som ska anas lätt, inte överdrivas. Ren och fräsch är bäst och sexigast på en man. Inte så kul när man kramar någon och sedan stinker hans parfym resten av dagen. Urk.
  • 64gb
    KittyK80 skrev 2020-06-10 17:43:30 följande:
    Älskar folk som sticker ut, men när det gäller parfym är det en annan femma eftersom många är känsliga och allergiska. Helt vidrigt när man kan känna lukten på långt håll. Nej parfym är något som ska anas lätt, inte överdrivas. Ren och fräsch är bäst och sexigast på en man. Inte så kul när man kramar någon och sedan stinker hans parfym resten av dagen. Urk.
    nej det är ju din åsikt och den respekterar jag.  :)
    jag gillar när någon doftar mycket. just för att jag gilalr folk som är lite vågade och inte bryr sig så noga vad andra tycker.

Man bär parfym mest för sin egen skull ändå. är det någon som tycker jag luktar för mycket så får dom väl flytta sig längre bort.
    Är det någon som tycker jag doftar gott, ja då får dom gärna ta ett steg närmare.

Ska jag vara ärlig skiter jag fullständigt i ifall någon jag går förbi tycker jag doftar äckligt eller för starkt.
  • MsFry
    64gb skrev 2020-06-10 17:35:50 följande:

4-5 ä alldeles för mycket.

Nej så mycket parfym luktar de inte i Italien, du har inte varit där va?
  • 64gb
    MsFry skrev 2020-06-10 21:35:12 följande:

4-5 ä alldeles för mycket.

Nej så mycket parfym luktar de inte i Italien, du har inte varit där va?

Jo annars hade jag inte skrivit det.

Fast hur vet du att dom har många spray? Har du frågat dom?

Min erfarenhet är att det krävs mer spray än man tror för att folk ska känna.

Har många gånger varit och hälsat på familjen. Har så kört minst 4 spray och ofta har dom aldrig ens känt att jag haft parfym på mig när jag frågat.

Långt ifrån alla parfymer som har bra sillage och projection.
  • MsFry
    64gb skrev 2020-06-10 21:55:31 följande:

Jo annars hade jag inte skrivit det.

Fast hur vet du att dom har många spray? Har du frågat dom?

Min erfarenhet är att det krävs mer spray än man tror för att folk ska känna.

Har många gånger varit och hälsat på familjen. Har så kört minst 4 spray och ofta har dom aldrig ens känt att jag haft parfym på mig när jag frågat.

Långt ifrån alla parfymer som har bra sillage och projection.

Ja alltså frågat och frågat. Jag har halva släkten där, kan inte påstå att vi direkt pratar parfymsprutande men det är sällan jag stöter på någon där som stinker parfym på så sätt man gör om man överdoserar. Däremot kanske de generellt använder lite andra dofter än vad man gör här. Men överdosering är en no-no även där.
  • sextiotalist
    64gb skrev 2020-06-10 17:51:28 följande:

nej det är ju din åsikt och den respekterar jag.  :)

jag gillar när någon doftar mycket. just för att jag gilalr folk som är lite vågade och inte bryr sig så noga vad andra tycker.

Man bär parfym mest för sin egen skull ändå. är det någon som tycker jag luktar för mycket så får dom väl flytta sig längre bort.

Är det någon som tycker jag doftar gott, ja då får dom gärna ta ett steg närmare.

Ska jag vara ärlig skiter jag fullständigt i ifall någon jag går förbi tycker jag doftar äckligt eller för starkt.

På min förra arbetsplats gick man ut tydligt att parfymer undanbedes pga flera reagerade starkt mot dofter.

Och om struntar i det, varför ställer du frågan?
Svar på tråden Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?