• MsFry

Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?

Beror helt på mannen, dofter funkar olika på olika personer. Går inte att ge ett generellt svar. Viktigt är dock att doften är diskret, den ska inte kännas om man inte står nära och ska absolut inte hänga kvar i rummet när personen lämnat det. Gäller både männoch kvinnor.

• MsFry
    64gb skrev 2020-06-10 17:35:50 följande:

beror ju på vad de tär för parfym. är det en tung EDP så är kanske 5 sprut för mycket. men en skinscent i typ cologne koncentration så lär man inte stinka parfym.

men det beror nog på lite olika faktorer också. sitter man 5 pers i bil så klart att det doftar extra mycket. Men säg att man går omkring i stora lokaler eller i en stor matbutik eller liknande så tror jag inte folk tycker man stinker så mycket med 4 sprut.

Man får anpassa sig :)

Åk till antigen Italien eller Frankrike så får du se. Där finns en helt annan kultur när det gäller parfym. där har alla ett stort moln runt sig med parfym och jag tror inte någon där har mindre än 5-7 spray.

Vi svenskar är dock alltid så försiktiga och ingen ska/får sticka ut på något sätt. därför är många så livrädda för att någon annan ska känna av parfymen man sprayar på sig.

4-5 ä alldeles för mycket.

Nej så mycket parfym luktar de inte i Italien, du har inte varit där va?
  • MsFry
    64gb skrev 2020-06-10 21:55:31 följande:

Jo annars hade jag inte skrivit det.

Fast hur vet du att dom har många spray? Har du frågat dom?

Min erfarenhet är att det krävs mer spray än man tror för att folk ska känna.

Har många gånger varit och hälsat på familjen. Har så kört minst 4 spray och ofta har dom aldrig ens känt att jag haft parfym på mig när jag frågat.

Långt ifrån alla parfymer som har bra sillage och projection.

Ja alltså frågat och frågat. Jag har halva släkten där, kan inte påstå att vi direkt pratar parfymsprutande men det är sällan jag stöter på någon där som stinker parfym på så sätt man gör om man överdoserar. Däremot kanske de generellt använder lite andra dofter än vad man gör här. Men överdosering är en no-no även där.
Svar på tråden Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?