• 64gb

Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?

som rubriken lyder.  Föredrar ni att män doftar åt det fräscha hållet eller mer lite sötare?
    med fräsch menar jag typ "blå" dofter som tex dior sauvage och andra "shower gel" dofter

Vilka är era favoritdofter på män?

• Svar på tråden Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?
  • MsFry

Beror helt på mannen, dofter funkar olika på olika personer. Går inte att ge ett generellt svar. Viktigt är dock att doften är diskret, den ska inte kännas om man inte står nära och ska absolut inte hänga kvar i rummet när personen lämnat det. Gäller både männoch kvinnor.

• sextiotalist

Föredrar män utan parfymer alls. Möjligtvis dofta svagt från tvål.

• 64gb
    Fjäril kär skrev 2020-06-10 15:03:51 följande:

Föredrar att en man doftar naturliga dofter som tex salt hav eller barrskog.

har du några exempel på sådana dofter?
  • 64gb
    MsFry skrev 2020-06-10 15:16:41 följande:

Beror helt på mannen, dofter funkar olika på olika personer. Går inte att ge ett generellt svar. Viktigt är dock att doften är diskret, den ska inte kännas om man inte står nära och ska absolut inte hänga kvar i rummet när personen lämnat det. Gäller både männoch kvinnor.

nej sant kanske.  inte bra om man stinker parfym. men 4-5 spray borde inte vara för mycket i alla fall.
  • Långbenopluto
    64gb skrev 2020-06-10 15:23:08 följande:
    nej sant kanske.  inte bra om man stinker parfym. men 4-5 spray borde inte vara för mycket i alla fall.
    4-5 spray är alldeles för mycket!!

Max 2 spray!
  • KittyK80
    64gb skrev 2020-06-10 15:23:08 följande:
    4-5 spray? Nu skojar du?. Spraya i luften och gå igenom räcker bra. Eller max 1.

Gillar nog mer fräscha dofter än söta.
  • AnnaZL

Nu gillar jag varken söta eller fräscha dofter, men tror du får bättre svar om du specificerar åldersgrupp. Smaken brukar skilja mellan generationer. De flesta vill inte att deras partner ska lukta pappa eller farfar.

• tinus

4 favoriter... både sött och fräscht, beroende på vem parfymen sitter:

authentic man - abercrombie & fitch

le male - jean paul gaultier

212 sexy men - caroline herrera

L'eau D'issey Pour Homme - issey miyake

Älskar parfym. Det är sexigt med någon som luktar gott!

• Moder1

Helst bara man.

Duscha en -två ggr per dag. Naturlig doft älskar jag, vissa män har en viss doft som attraherar just mig medan andra har en doft som inte attraherar. Men naturligt, så lite parfym som möjlugt

Svar på tråden Ni kvinnor, gillar ni sötare eller fräschare parfymer på män?