Anonym (Florence) skrev 2020-06-03 22:14:18 följande:
Hej ts! Har bara läst dina inlägg så inte följt andras diskussion, men mina tankar går så här att du skall vara stolt över dig själv att du kunde vara så tydlig mot honom för då tvingades han i alla fall tala någorlunda "ur skägget".
Tror du skall vara glad (när din ledsenhet initialt lagt sig lite) att du kom ur det här redan nu. Vad jag kan förstå är han inte alls klar med henne, hon tog initiativet till skilsmässan och han "förstod inte varför", han ville nog inte alls skiljas men hon kanske var trött på att ha en man som hon inte kunde kommunicera med (kan vara alltifrån hur man skall dela på hushållssysslorna till barnuppfostran det kan vi inte veta), och i och med att de har så små barn kommer båda vara väldigt motiverade att försöka lappa ihop sin relation.
Att han nu träffat dig, och det verkat seriöst i hennes ögon, har gjort honom mer intressant igen för henne - eftersom "volia" någon annan kvinna vill ha honom "kanske tog jag fel beslut ändå?"
Ser framför mig ett oändligt "av och på" med försök där hon går tillbaka till honom, han lämnar dig för att försöka "för barnens skull om inte annat". Osv detta skulle kunnat hålla på i år!
Ett tecken på att han inte är färdig och att hon nu kanske funderar på om hon inte skulle ta tillbaka honom är just den planerade gemensamma resan till vännerna. (Ett tillfälle att prova att "leka familj" igen för henne). Hade han varit klar hade han inte tyckt det varit bra, och om hon verkligen gått vidare hade hon inte velat åka med. Allt tyder på att de inte är klara med varandra.
Höj huvudet och gå vidare utan att se tillbaka.
Det är så intressant att läsa olika tolkningar! :) Han var den som lagade mat o skötte hemmet. Mot mig har han fram till detta hänt varit otroligt stöttande och lyhörd...
Ex frun vet inget om min existens, s a s... Vi har ju bara setts i två månader... man kanske får mer stabil innan (uppenbarligen...)
Vad jag kan tänka mig så behöver de inte leka familj specifikt denna gång eftersom de har så mycket kontakt i vanliga fall. Men jag vet ju inte. Intressant vinkling! Undrar om han inte berättade också att senaste gången de besökte just dessa vänner på midsommar, hade hon dagen innan meddelat honom att hon ville skiljas... funderar på varför de inte var där förra året då.... ihop.... eller så minns jag fel. Jag frågade honom hur han kände då, att vara på fest med henne o ingen annan visste bara de. Men han gav inget vettigt svar. Vid närmare eftertanke har han inte svarat nåt vettigt någon gång jag frågat hur han har känt i en situation som jag skulle tycka vore jobbig. Han har bara försökt släta över med kommentarer som att "det var då", eller annat "nonsens"...
Jag är glad att jag skrev om detta här. Det känns bra att höra från er hur ni tänker o vad ni har upplevt...