• RebeckaZ70

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

KillBill skrev 2020-06-11 20:30:25 följande:

Du menar alltså att det är fritt fram att ta ett varumärke (vilket som helst) förvränga det något, rita dit ett hakkors och kalla det för satir för att undgå straff?   Det verkar inte som att åklagaren delar din uppfattning men det ska bli intressant att se hur detta slutar.

Nä, jag blir inte förvånad över att du ställer dig på åklagarens sida. Det är ju trots allt dina älskade socialdemokrater som får mest skit i Aron Flams bok.
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-06-11 20:43:17 följande:
    Parodi och satir? Heilande med naziarmbindel..

Nu är det trots författarens övriga yrke inte en bok med roliga historier utan en bok med ett innehåll som pekar i samma riktning som SDs bruna film vilken är känd som en historieförfalskning. Forskning är kanske inte författarens starka sida. Men det är inte förbjudet att skriva dåliga böcker.
    Det är mångs som inte delar din litterära smak. Den är trots allt inne på tredje upplagan. Lite ångest i Partihögkvateret som ligger bakom?
    Och så ditt sedvanliga brunsmetande på det, varför blir jag inte förvånad? 
  • RebeckaZ70

en haverist i tigerkostym:

uvell.se/2020/06/11/en-haverist-i-tigerkostym/

"Med tanke på vad som står i boken och vilka avslöjanden den bär om sossarnas del i det svenska stödet för nazisterna är det lätt att tro att detta ingalunda är en slump att åklagaren tar upp fallet just mot Aron Flam. 

Man måste kunna skoja med varumärken. Och eftersom bilden, med en hitlerhälsning, en blinkning och en armbindel, är just detta, en parodi, är hela rättsprocessen detsamma. "

• RebeckaZ70

Historien går igen, socialdemokraten Per Albin Hansson lät konfiskera Torgny Segertedts Göteborgs Sjöfarts och Handelstidning vid flera tillfällen. Nu konfiskeras en judisk författares böcker. Kräks

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2020-06-12 11:09:36 följande:

[quote=80461620][quote-nick]Padirac skrev 2020-06-12 10:46:37 följande:[/quote-nick]Menar du att du känner till vilken politisk partitillhörighet upphovsrättigsinneavaren har?

Eller menar du att det förekommer en socialdemokratisk konspiration som polisen är del av.. 

Det kanske går att spå sånt i blandfärs - vad vet jag www.beredskapsmuseet.com/museets-historia

sv.wikipedia.org/wiki/En_svensk_tiger

Jag menar att det dykt upp en del vänsterpatrask i diverse kommentarsfält, patrask som annars inte har något till övers för äganderätt slåss nu för museihaveristernas rättigheter.

Inte vet jag... men med tanke på att Lill-Mogge är högsta hönshjärnan för den organisationen så kan allt hända.

Fråga din sidekick, byfånen med navelluddsfetischen om det. Hen brukar ju ha spådomar om det mesta att dela med sig av.

Navelludsfetish Förstår precis vem som menas.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-11 22:19:26 följande:
    Jisses människa, vad får dig att koppla detta misstänkta brott till en religion?
    När det passar dina egna syften nämner du gärna personers etniska tillhörighet. Observera etnisk tillhörighet, Vad jag har förstått så är Aron Flam lika religiös som jag sjäv, dvs inte alls. 
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-12 15:35:07 följande:

Vad ville du säga när du skrev "Nu konfiskeras en judisk författares böcker" vill du få det till att polisen och åklagaren agerar antisemitiskt eller vart vill du komma?

Det kan du ju fundera på medan du rannsakar ditt eget användande av etnicitet när du vill ha en billig poäng.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-12 20:32:08 följande:

Det kommer jag självklart göra om jag gjort något liknande men det betvivlar jag. Jag utgår från att du har något exempel som du kan peka på så att det kan synas.

Varsågod:

www.familjeliv.se/forum/thread/78584474-boneutrop/65

Det var tydligen väldigt viktigt för dig att påängtera en viss barnläkares etniska tillhörighet i den tråden, inte bara en gång heller.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-14 20:51:03 följande:

Det var en usel liknelse. 

Jag kommenterade Henry Aschers etnicitet först efter det att EnAnonumius dragit paralleller mellan honom och Hitler. Jag fann det så avskyvärt att EnAnonumium gjorde en sådan koppling till någon som kom till Sverige som flykting undan Förintelsen att jag valde att påtala att Ascher är en judisk barnläkare (för att alla skulle förstå den motbjudande liknelsen med Hitler).

Du kommer inte ifrån att din insinuation att en judisk författares böcker ska ha konfiskeras pga. etnicitet är vulgär och inte avspeglar vad som faktiskt har hänt. 

Så klart att du tycker att du gjort rätt... Det tycker du ju alltid  

Henry Ascher är född 1953... och är fortfarande en motbjudande person som stödjer en massmordsideologi som inte står nazismen efter i avskyvärdhet.Kräks
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-15 21:10:43 följande:

Ja liknelsen mellan den aktuelle personen, vars föräldrar flydde förintelsen, och Adolf Hitler var så osmaklig att jag vidhåller att det var rimligt att påpeka att personen är av judisk etnicitet (bara för att synliggöra den absurda jämförelsen).

Frågan handlade dock inte om mig. Det var jag som frågade dig vad du ville säga när du skrev "Nu konfiskeras en judisk författares böcker"? Vad menar du med det? Vill du få det till att svensk polis och åklagaren agerar antisemitiskt eller vart vill du komma? Den aktuelle författaren har blivit polisanmäld av ett par privatpersoner som anser att han gjort varumärkesintrång och jag kan faktiskt inte förstå vad författarens etnicitet har med saken att göra. Jag ser fram emot att du förklarar vad du menar.

Nu är det fler än jag som uttrycker mig på samma vis, och nämner personens ursprung i detta sammanhang:

www.svd.se/en-svensk-tiger-at-upp-hans-bok

Det är i högsta grad relevant, inte minst för att boken även tar upp svenskt hycklande mot det judiska folket. 
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S