• RebeckaZ70

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Anonym (A) skrev 2020-05-14 15:55:38 följande:
    Nej jag betraktar Hamas som en terrororganisation. Var har S hyllat Hamas?
    "I juni 2012 skrev den tidigare socialdemokratiske ministern Pierre Schori om hur han umgås och äter middag med företrädare för Hamas."

www.sverigeisrael.se/artiklar/det-finns-en-avsaknad-av-palestinskt-ansvar-av-lars-adaktusson/
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Robert 832 skrev 2020-05-14 16:43:48 följande:
    Mm, de påstår det. Ändå förekommer valfusk i form av valberedare som "tappar bort" eller "räknar fel", distributörer som lägligt tappar bort valsedlar från just ett parti. Märkligt att ingen knutit ihop det med hur post/bud gått ut med att de vägrar dela sd:s valkampanj.

I själva verket är rösträtt och tron på demokrati bara medel med vilka man kan övervaka befolkningens åsikter. Det finns en anledning till varför facken vet vilka de ska utesluta, varför arbetsplatser vet vilka man ska säga upp och hur antifa vet vilka privatpersoner de ska angripa.

Men, om vi ska hålla oss till ämnet. Socialdemokraterna brukar urskuldra sitt samarbete med nazisterna med att det skulle ha varit ett riksdagsbeslut och att de fick lov att finna sig i det. Märkligt bara att just de åren hade socialdemokraterna egen majoritet med 53% av rösterna. Hade man velat ta avstånd från nazismen då så hade det varit så enkelt som ett enhetligt socialdemokratiskt beslut. Tvärtom stöttade med nazisterna, både med malm, passage, utbildning.

S har också sin beskärda del av gamalt nazistiskt blod i sina led och till skillnad från SD har man behållit en tydlig judefientlighet och allierat sig både kulturellt och nationellt med judarnas fiender. Mycket likt hur man gjorde kring 40 talet.
    Word!
  • RebeckaZ70
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:20:52 följande:
    Det finns inge Palestisk stat . Landet Palestina styrs av Hamas och bör inte erkännas som en stat gör man det delar man Hamas värderingar 
    Den palesinska presidenten Abbas (som är inne på sitt femtonde år på sitt fyraåriga presidentmandat) tillhör Fatah, som är socialdemokraternas "kära systerparti". Han har även doktorerat i förintelseförnekelse och finasierat terrordådet i München 1972. hamas är nazisterna som styr i Gaza.
  • RebeckaZ70
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-15 11:12:22 följande:
    För det första: "Detta är en debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna i texten." Återkom när du har fakta.

Sedan fattar jag inte vad du vill med bilderna, utan källa eller kontext är det omöjligt för mig att uttala mig, jag kan inte språket så det går inte att uttyda något för mig. Det kan vara Palestina, det kan vara Istanbul, det kan till o med vara Malmö i värsta fall. Särskilt den första ser väldigt oskyldig ut med en klädutställning.

Jag håller med om ditt uttalande, hur det är kopplat till resten får du själv visa lite tydligare.
    Vad i debattartikeln är fel menar du?

Jo, den första med klädbutiken som heter "Hitler2" är ju väldigt oskyldig. Den nazistiska varianten av "Ullared2" kanske?
    De andra bilderna är från Gaza. 
  • RebeckaZ70
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-15 12:46:50 följande:
    Jag ber dig ge fakta och du ger mig åsikter.

Alla bokstäverna syntes inte först men jag lyckades hitta online att det är en klädbutik som heter Hitler2 och ägaren är uppenbarligen antisemitist. Vad har det att göra med Hamas?? Och samma med de andra bilderna, föreställer de personer ur Hamas menar du, eller? Kan du bevisa det?

https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/name-of-shop-is-hitler-and-i-like-him-because-he-was-the-most-anti-jewish-person-432190

Jag tycker det är orättvist att ni inte nämner alla andra "nazister" som funnits bra mycket längre tillbaka än då Hitler skapade termen, nämligen romarna. De var ju dessutom bland de första att göra Hitlerhälsningen! Man kan nog inte påstå att de var Socialdemokrater men det kan säkert TS hjälpa oss med.
    hamas styr som bekant Gaza. Det är väl förmodligen enda platsen i världen där heilande, hakkorsflaggor och hitlerdyrkande är öppet tillåtet. Förutom då i nazisternas egna lokaler...
    Det är ju teoretiskt möjligt att det inte är hamas som ligger bakom flaggviftande, heilande och hitlerboutiquer, men det är hamas som tillåter företeelsen.

Och så det vanliga, skylla på romersk hälsning. Konstigt att inte nmr m.fl heilidioter också skyller på det? 

Hamaskramare much?
  • RebeckaZ70
    Iarwain skrev 2020-05-15 13:14:30 följande:
    Jag vill inte förta problemen med Hamas och Palestinas styre, men att skriva "förmodligen enda platsen i världen där heilande, hakkorsflaggor och hitlerdyrkande är öppet tillåtet" är helt felaktigt.

Det finns många framstående demokratier som inte har detta förbud.

Sedan så skriver inte den debattartikeln det du påstår.
    Så här vore det bra om du kunde med egna ord skriva vad du tycker den påstår, så slipper jag bemöta saker du inte står för.
    Vad tror du att jag påstår att artikeln påstår menar du?

Jag säger att den påstår att hamas är en arvtagare till hitlers allierade i mellanöstern. 
    En annan arvtagare är hezbollah och dess ledare Hassan nazirallah.som bl.a. prisat David Irving och andra förintelseförnekare.

• RebeckaZ70
    Iarwain skrev 2020-05-15 13:44:45 följande:
    Du länkade som svar till "Sedan när blev Hamas nazister?"

Det ger inte ett entydigt svar på den frågan. Den skriver, som jag läser den, inte ens att Hamas är nazister.

Den skriver "Hamas är arvtagare till Hitlers arabiska vänner".
    Vad som jag tror ingen motsäger är att Hamas är antisionister och i en, för mig okänd utsträckning, antisemiter.

Så nej, artikeln påstår inte att Hamas är nazister.

Jag undrar om du har lite mer information om i hur stor utsträckning Hamas är antisemiter.
    ? vilket jag även skrev i efterföljande svar...

Hamas och deras antisemitism, ja du kan ju läsa deras stadgar Kräks och bilda dig en egen uppfattning. 

• RebeckaZ70
    Iarwain skrev 2020-05-15 14:11:30 följande:
    Jag läste den förra gången vi hade diskussion om Israel-Palestina-konflikten. (tror det var du i alla fall)

Det enda jag hittar i deras "charter" om judar eller judendom är "Under the shadow of Islam it is possible for the members of the three religions: Islam, Christianity and Judaism to coexist in safety and security."

Så nej, jag hittar ingenting direkt om antisemitism. Däremot är det väldigt tydligt att de vill förgöra Israel.

"
    vår kamp mot
    judarna är mycket viktig och mycket allvarlig", hänvisningar till antisemitiska vandringssägner som påståendet att vi manipulerar imperialitiska länder och har hemliga föreningar. 
    Det gamla vanliga tugget som känns igen från bl.a. SD's barndom.
  • RebeckaZ70
    Iarwain skrev 2020-05-15 14:49:43 följande:
    Var kommer denna text ifrån?
    Kan du länka in originalet?

Jag hittar ingenting om detta i den "charter" jag hittat.
    avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas.asp

"  Our struggle against the Jews is very great and very serious."

"The Day of Judgement will not come about until Moslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Moslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharkad tree, (evidently a certain kind of tree) would not do that because it is one of the trees of the Jews." (related by al-Bukhari and Moslem)."

"The Islamic Resistance Movement consider itself to be the spearhead of the circle of struggle with world Zionism and a step on the road. The Movement adds its efforts to the efforts of all those who are active in the Palestinian arena. Arab and Islamic Peoples should augment by further steps on their part; Islamic groupings all over the Arab world should also do the same, since all of these are the best-equipped for the future role in the fight with the warmongering Jews. "

"With their money they formed secret societies, such as Freemasons, Rotary Clubs, the Lions and others in different parts of the world for the purpose of sabotaging societies and achieving Zionist interests. With their money they were able to control imperialistic countries and instigate them to colonize many countries in order to enable them to exploit their resources and spread corruption there. "

"Writers, intellectuals, media people, orators, educaters and teachers, and all the various sectors in the Arab and Islamic world - all of them are called upon to perform their role, and to fulfill their duty, because of the ferocity of the Zionist offensive and the Zionist influence in many countries exercised through financial and media control, as well as the consequences that all this lead to in the greater part of the world. "

"The Zionist plan is limitless. After Palestine, the Zionists aspire to expand from the Nile to the Euphrates. When they will have digested the region they overtook, they will aspire to further expansion, and so on. Their plan is embodied in the "Protocols of the Elders of Zion", and their present conduct is the best proof of what we are saying. "

walks like a duck...

Kunde lika gärna varit hämtat från någon "nationell" sajt i Sverige.
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S