• Iarwain

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

En fråga till TS.

Blir SD koppling till nazismen mer acceptabel om även S har en koppling till nazismen?

Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 17:49:08 följande:
    Absolut inte .för mig är nazism lika illa om de kommer från SD S L C M MP V eller KD . Men man kan ju tydligt se i tråden och från S folket att det är inte nazism om S vill utrota judar . vilket jag tycker känns lite konstigt håller du inte med? 
    Jag håller inte med i ditt ursprungliga antagande så jag kan tyvärr inte svara på frågan.

Men kan du komma med lite fakta som visar på S koppling till nazismen?
    Googla blir lite för mycket "gishgallop" för min smak, då det finns så mycket där ute.

Så lite kort;
    Vad är dina "3 största" S <-> nazism-kopplingar, detta för att se om moderatorerna tar bort denna tråd pga sakligt kritik.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 18:20:25 följande:
    Så du anser inte att det fel om S stär att mörda och förfölja alla världens Judar?

Läs tidigare svar där kan du se Ulvskog som hyllade en palaestiskt terrorist . Här har du mer . Varför är det så svårt för dig att ta avstånd mot nazismen och förneka att det även har funnits hos S? 

www.levandehistoria.se/sites/default/files/ma...
    Så vad i hela den texten är det du tycker är extra bestickande?
    Du kan väl knappast mena att jag ska läsa 283 sidor och kommentera på det?

Nu har jag personligen inte mycket till övers för Ulvskog, men...
    Menar du att Ulvskog är nazist genom den bilden?
    Menar du att du likställer du kritik mot Israels dom och behandling av en, i-och-för-sig, fälld mördare, med stöd för utrotning av judar?
    Då har du lite för lite koll på världsläget för ditt eget bästa.

Men låt mig poängtera, om hon medvetet poserar på den bilden, så borde det diskvalificera henne från alla  högre politiska uppdrag,
    Men att som du gör, likställa henne med nazister är ett hån mot nazismens verkliga offer.
  • Iarwain
    Robert 832 skrev 2020-05-14 18:38:11 följande:
    Vilka ur sd gasade ihjäl eller tvångsomhändertog judar förra veckan?
    SD hade förra veckan en partiledare och flera i sin högsta ledning som gick med i ett parti med nazistiska sympatier
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 18:56:17 följande:
    MEEEEEEEEEEEEEEN DOM DÅ!!!

Så då är det ok för S att vilja samma sak? 

Hur menar du nu?

Vad vill SD och vad vill S?

• Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:01:26 följande:
    Miljader betalar uts till terrorister som står för att uttrota Judar . Varför tar du inte avstånd från när de kommer från S? Säger en del ok eran dubbel moral 

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/7l4kzB/...
    Nu misstar du dig, jag har ingen anledning att ta avstånd från någon jag inte tillhör eller stödjer.
    Så jag har inga behov eller krav på mig att ta avstånd från vare sig S eller SD eller .. eller ... eller ...

Däremot kan jag skriva det jag brukar när det gäller SD;
    De som röstar på SD är antingen rasister eller historielösa idioter.
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:02:50 följande:
    Sossarna var snabbt iin i tråden och stödjer uttrotelsen av judar så länge de inte kommer från SD då är det nazism? Va ursäkta seriöst? Man blir både road och skrämd av att se hur sossar resonerar 
    Jag tycker du förenklar Israel - Palestina konflikten till något som inte stämmer.

Stöd av staten Palestina betyder inte att man vill utrota judar.

Återigen gör du misstaget att förringa nazismens verkliga offer.
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:15:14 följande:
    Att ge pengar till Hamas är att stödja nazsimen . Tråkigt att se att du anser att det är ok med grupper som förföljer judar avrättar homosexuella osv osv 

Så typiskt S att hela tiden förneka att dom gör fel .Sitter och hyllar terrorgrupper det är fan avsmakligt 
    Nu tycker jag inte att man ska fokusera bistånd till just Palestina, men det är svårt att ge stöd till Palestina utan att ge stöd till Hamas då de är styrande där.

Jag har inte sett någon här hylla terrorgrupper, kan du ge exempel?

Kan du därutöver svara på mina frågor i inlägg #59.

Jag kan tillägga att är det så här du argumenterat i de trådar som blivit stängda så förstår jag varför. Du är inte speciellt ärlig i din argumentation och därutöver väldigt beskyllande och utpekande.
    Kort sagt, du beter dig som en barnrumpa utan större insikt i hur världen omkring dig fungerar...
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:20:52 följande:
    Det finns inge Palestisk stat . Landet Palestina styrs av Hamas och bör inte erkännas som en stat gör man det delar man Hamas värderingar 
    Nej, det beror på om man följer FNs syn på stater eller inte.
    Land och stat är två olika saker.
  • Iarwain
    Iarwain skrev 2020-05-14 19:22:59 följande:
    Nej, det beror på om man följer FNs syn på stater eller inte.
    Land och stat är två olika saker.
    Det jag menar är att ett land aldrig kan erkännas som en stat.
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:20:52 följande:
    Det finns inge Palestisk stat . Landet Palestina styrs av Hamas och bör inte erkännas som en stat gör man det delar man Hamas värderingar 

Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S