• Anonym (Bängo)

Tycker du synd om frustrerade tjejer

som inte har fått ligga på mycket, mycket, mycket länge?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer
  • Anonym (benämner det med andra ord.)
    Anonym (Bängo) skrev 2020-05-06 08:58:52 följande:

Jag tror att de flesta inte känner nån sympati för att män har svårt att få till det. Det beror främst på en sak: män har kuk, och mäns sexualitet är fulare.

Att media brukar ta ställning för kvinnor bara för de är kvinnor kan säkert påverka också.
  • Anonym (Bängo)
    Anonym (H) skrev 2020-05-06 11:27:24 följande:
    Nej det utgår jag inte ifrån. Men jag har svårt att se annars vad som är poängen som du indikerade skulle vara solklar. Då jag själv var oskuld till för ett par år sedan är jag inte okunnig i vilken frustration det är att känna att man inte duger.
    Ändå skrev du såhär: Är din poäng att kvinnor ska tycka synd om dig och därför ställa upp och ligga med dig?

Du förstod inte att min poäng var att det är en JÄVLA skillnad på svaren i trådar manliga vs kvinnliga oskulder.
    En JÄVLA skillnad.
  • Mimosa86
    Anonym (Ace) skrev 2020-05-06 08:28:59 följande:

Om en tjej inte har legat på länge så är det troligen självvalt. Det finns inga kvinnliga incels. Alla kvinnor kan få ligga utan att tvingas betala för det vilket skiljer sig helt från männens problem. Därför bör de sexlösa männen ges mer sympatier för de är sexlösa på riktigt.

Nej det stämmer inte. Jag får inte sex med män när som helst. Däremot kan jag bli utnyttjad av män när som helst. Stor skillnad.

Att självvalt välja bort sex beror ju på att sex inte är gynnande. Därav stora skillnaden i sexuella förutsättningar mellan män och kvinnor. Hade sex varit rakt igenom en positiv upplevelsen för en kvinna (så som sex ska vara) så hade ju fler (såklart) velat ligga och speciellt när utbudet bland män som vill ligga är så stort.
  • Anonym (H)
    Anonym (Bängo) skrev 2020-05-06 11:42:03 följande:
    Ändå skrev du såhär: Är din poäng att kvinnor ska tycka synd om dig och därför ställa upp och ligga med dig?

Du förstod inte att min poäng var att det är en JÄVLA skillnad på svaren i trådar manliga vs kvinnliga oskulder.
    En JÄVLA skillnad.
    Det är också en stor skillnad mellan trådar som manliga oskulder startar (inkl de jag startade när jag inte lyckades hitta någon). De manliga oskulder som verkligen vill ha tips och råd blir betydligt bättre bemötta än de som klagar på att kvinnorna har för höga krav eller att kvinnor borde ställa upp eller att det är orättvist att kvinnor kan hitta nån att ligga med när som helst (utan att reflektera över att kvinnor faktiskt behöver attraheras av den de ligger med).
  • Anonym (Johanna)
    Xzx skrev 2020-05-04 21:01:32 följande:

För att fler män än kvinnor är gay, ligger med varandra, och därför trissar upp statistiken?

Om det inte är så du menar får du gärna hänvisa till en källa!

Folkhälsoinstitutet. Det har gjorts ganska mycket kartläggningar av svenskars sexvanor om du nu inte kände till detta. Bara att kolla.

Öh va? Skulle fler mön än kvinnor vara gay? Källa på detta tack. Iaf 2017 var 404 fler kvinnor än män gifta med någon av samma kön. Lesbiska tjejer är också de som uppges vara mest nöjda med sexlivet så vet inte var du får dina källor ifrån :)
  • Anonym (Johanna)

Folkhälsoinstitutets undersökningar:

Kvinnors hinder kring sex:

- känner inte lust

- svårt att få orgasm eller tar lång tid till orgasm

- smärta vid samlag eller efter samlag

- sexuella trakasserier (40% av alla kvinnor i undersökningen) sexuellt tvång betydligt högre bland kvinnor än män.

- för stressade för sex (stor skillnad mot män) detta gäller främst kvinnor i 30 års åldern.

- förlossningsskador och reproduktiva skador som inte fångas upp.

- preventivmedlens ansvar. Effekt av preventivmedel. Dock färre högutbildade kvinnor som använder hormonella preventivmedel än lågutbildade.

Mäns hinder kring sex:

- vill ha mer sex eller med fler personer

- inte få den typ av sex man önskar

Hmmmmm. Nån mer än jag som ser gigantiska skillnader här i upplevelsen av sex mellan könen??

• Anonym (H)
    Vattumankillen skrev 2020-05-06 11:39:09 följande:
    Oki så du var oskuld tills ganska nyligen eller hittar du på?
    Tills för ett par år sedan, ja det stämmer.
    Mimosa86 skrev 2020-05-06 12:19:19 följande:

Nej det stämmer inte. Jag får inte sex med män när som helst. Däremot kan jag bli utnyttjad av män när som helst. Stor skillnad.

Att självvalt välja bort sex beror ju på att sex inte är gynnande. Därav stora skillnaden i sexuella förutsättningar mellan män och kvinnor. Hade sex varit rakt igenom en positiv upplevelsen för en kvinna (så som sex ska vara) så hade ju fler (såklart) velat ligga och speciellt när utbudet bland män som vill ligga är så stort.

Om du kan bli utnyttjad hela tiden så betyder det ju att du också kan ha sex hela tiden.

De som vill utnyttja dig vill inte göra det bara för säger nej.
    Anonym (benämner det med andra ord.) skrev 2020-05-06 16:11:03 följande:

Om du kan bli utnyttjad hela tiden så betyder det ju att du också kan ha sex hela tiden.

De som vill utnyttja dig vill inte göra det bara för säger nej.

.. Vill inte göra det bara för du säger nej...
    Anonym (Johanna) skrev 2020-05-06 12:59:25 följande:

Folkhälsoinstitutets undersökningar:

Kvinnors hinder kring sex:

- känner inte lust

- svårt att få orgasm eller tar lång tid till orgasm

- smärta vid samlag eller efter samlag

- sexuella trakasserier (40% av alla kvinnor i undersökningen) sexuellt tvång betydligt högre bland kvinnor än män.

- för stressade för sex (stor skillnad mot män) detta gäller främst kvinnor i 30 års åldern.

- förlossningsskador och reproduktiva skador som inte fångas upp.

- preventivmedlens ansvar. Effekt av preventivmedel. Dock färre högutbildade kvinnor som använder hormonella preventivmedel än lågutbildade.

Mäns hinder kring sex:

- vill ha mer sex eller med fler personer

- inte få den typ av sex man önskar

Hmmmmm. Nån mer än jag som ser gigantiska skillnader här i upplevelsen av sex mellan könen??

Mer sex?

Finns män som vill ha sex överhuvudtaget
Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer