Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

Tycker du synd om frustrerade tjejer

Xzx skrev 2020-05-04 20:02:44 följande:

Om en tjej inte legat på länge så är det för att hon väljer det.

Vissa väl vissa som är för tjocka även för dom mest desperata av killar dock, men det är ju ens eget fel isf...

Du vet att det finns statistik på att män ligger betydligt mer än kvinnor. Kvinnor är det könet som ligger minst.

Ändå är det mest män som klagar.

Hellre att inte ligga alls än att ligga av fel orsaker eller bli utnyttjad av en självisk kille i sängen. Destruktivt sex ger djupare ärr än att inte få ligga alls.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Yuu) skrev 2020-05-04 20:22:37 följande:

Hellre olegad än ligga med vem som helst.

Tack o lov är jag gift och orkar ibland ligga med min man.

Skulle det ta slut skulle jag leva ensam.

Så resonerar alla mina kvinnliga kollegor med..OM det skulle ta slut så är de hellre själva än blir ihop med en ny man, fy så tragiskt egentligen...varför är det så?
  • Anonym (Johanna)
    Xzx skrev 2020-05-04 21:01:32 följande:

För att fler män än kvinnor är gay, ligger med varandra, och därför trissar upp statistiken?

Om det inte är så du menar får du gärna hänvisa till en källa!

Folkhälsoinstitutet. Det har gjorts ganska mycket kartläggningar av svenskars sexvanor om du nu inte kände till detta. Bara att kolla.

Öh va? Skulle fler mön än kvinnor vara gay? Källa på detta tack. Iaf 2017 var 404 fler kvinnor än män gifta med någon av samma kön. Lesbiska tjejer är också de som uppges vara mest nöjda med sexlivet så vet inte var du får dina källor ifrån :)
  • Anonym (Johanna)

Folkhälsoinstitutets undersökningar:

Kvinnors hinder kring sex:

- känner inte lust

- svårt att få orgasm eller tar lång tid till orgasm

- smärta vid samlag eller efter samlag

- sexuella trakasserier (40% av alla kvinnor i undersökningen) sexuellt tvång betydligt högre bland kvinnor än män.

- för stressade för sex (stor skillnad mot män) detta gäller främst kvinnor i 30 års åldern.

- förlossningsskador och reproduktiva skador som inte fångas upp.

- preventivmedlens ansvar. Effekt av preventivmedel. Dock färre högutbildade kvinnor som använder hormonella preventivmedel än lågutbildade.

Mäns hinder kring sex:

- vill ha mer sex eller med fler personer

- inte få den typ av sex man önskar

Hmmmmm. Nån mer än jag som ser gigantiska skillnader här i upplevelsen av sex mellan könen??

Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer