• Anonym (Bängo)

Tycker du synd om frustrerade tjejer

som inte har fått ligga på mycket, mycket, mycket länge?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer
  • Anonym (Johanna)
    Xzx skrev 2020-05-04 20:02:44 följande:

Om en tjej inte legat på länge så är det för att hon väljer det.

Vissa väl vissa som är för tjocka även för dom mest desperata av killar dock, men det är ju ens eget fel isf...

Du vet att det finns statistik på att män ligger betydligt mer än kvinnor. Kvinnor är det könet som ligger minst.

Ändå är det mest män som klagar.

Hellre att inte ligga alls än att ligga av fel orsaker eller bli utnyttjad av en självisk kille i sängen. Destruktivt sex ger djupare ärr än att inte få ligga alls.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Yuu) skrev 2020-05-04 20:22:37 följande:

Hellre olegad än ligga med vem som helst.

Tack o lov är jag gift och orkar ibland ligga med min man.

Skulle det ta slut skulle jag leva ensam.

Så resonerar alla mina kvinnliga kollegor med..OM det skulle ta slut så är de hellre själva än blir ihop med en ny man, fy så tragiskt egentligen...varför är det så?
  • Xzx
    Anonym (Johanna) skrev 2020-05-04 20:26:24 följande:
    Du vet att det finns statistik på att män ligger betydligt mer än kvinnor. Kvinnor är det könet som ligger minst.

Ändå är det mest män som klagar.

Hellre att inte ligga alls än att ligga av fel orsaker eller bli utnyttjad av en självisk kille i sängen. Destruktivt sex ger djupare ärr än att inte få ligga alls.

För att fler män än kvinnor är gay, ligger med varandra, och därför trissar upp statistiken?

Om det inte är så du menar får du gärna hänvisa till en källa!

• thee1221
    flygrl skrev 2020-05-04 19:56:09 följande:

Jag kan nog ha medkänsla med typ alla människor som är ofrivilligt ensamma eller är ledsna över nåt annat. Man kan må dåligt av massa olika skäl. Och det spelar ingen roll om det är män eller kvinnor, unga eller gamla osv.

Jag är väldigt ensam :(
  • flygrl
    thee1221 skrev 2020-05-05 02:52:59 följande:

Jag är väldigt ensam :(

Trist att höra...så ska du inte behöva ha det... :/
  • thee1221
    flygrl skrev 2020-05-05 02:58:59 följande:

Trist att höra...så ska du inte behöva ha det... :/

Jag försöker att inte vara det men man är hemma hela dagarna och ingen vill träffas. Alla dissar :(
  • Anonym (empati saknas)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-05-04 07:54:54 följande:
    Sex är ingen jävla mänsklig rättighet. Det är inte ett dugg synd om någon för att den inte får ligga. Säger däremot lite som Sara, att man ändå kan känna sympati för någon att den mår dåligt eller inte är nöjd med en aspekt av sitt liv. Men synd om?? Nej nej.
    Att bli älskad och få älska är ingen mänsklig rättighet. Att ha vänner är ingen mänsklig rättighet. Att ha ett roligt och stimulerande jobb är ingen mänsklig rättighet. Att ha råd eller tid att åka på semester är ingen mänsklig rättighet. Att få barn är ingen mänsklig rättighet. Att bli omtyckt är ingen mänsklig rättighet. Att inte få cancer är ingen mänsklig rättighet. Att se bra ut är ingen mänsklig rättighet. Mångt och mycket av det som gör livet värt att leva är inte några mänskliga rättigheter, men ett liv utan dessa saker eller möjligheter kan ändå vara ett torftigt och ensamt liv. Jag tror att ett liv utan kärlek och sex för väldigt många kvinnor som män kan vara bland det mest fruktansvärda av öden och förtjänar full sympati. En del får vare sig sex eller kärlek för att de förtjänar det. Men många får det inte för att de av naturen inte begåvats med utseende, personlighet, driv, begåvning. Är det deras fel att de drog en nitlott i genlotteriet? Eller att de hade oturen att växa upp i en miljö som gjorde dem osäkra, otrygga, utstötta socialt? Visst är det synd om dem. Bara den som saknar empatisk förmåga begriper inte det.
  • Anonym (Bängo)
    Anonym (empati saknas) skrev 2020-05-05 11:58:30 följande:
     Jag tror att ett liv utan kärlek och sex för väldigt många kvinnor som män kan vara bland det mest fruktansvärda av öden och förtjänar full sympati. 
    Frågan är om det är mer synd om kvinnor? När man läser i trådar så får man känslan av att de flesta tycker så.
  • Anonym (Nja.)

Kanske i teorin. Men tjejer som inte legat på länge blir väldigt jobbiga när de väl börjar ligga igen. Skavsår på tasken-jobbiga. Nej tack, roligt ett par dagar sedan ont i snoppen.

• Anonym (Sara)

Det är sannolikt lika jobbigt att känna sig missnöjd med delar av sitt liv oavsett kön.

Just när det gällar avsaknad av sex verkar det ju snarare finnas en bild av att kvinnor inte kan vara utan en sexuell relation utan att det är frivilligt. Så om det finns någon skillnad just inom det området verkar det ju vara att färre känner empati för kvinnor eftersom vissa inte ens tror att problemet existerar.

Men det gäller nog bara några få. De flesta ser nog ingen skillnad eller grottar ned sig i detaljer. Hör man om nån som inte mår bra av någon anledning känner man i regel empati för den.

Svar på tråden Tycker du synd om frustrerade tjejer