Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag fick ett nyligen - men tog det med ro.
Uppenbarligen blev inte Påven Johanna avstängd - högadlig eller ej.
Jag vet inte heller, men har har vi lättsam förklaring hos Bill Maher.
Vill man gå på djupet, så får man nog ta sig till podden och lyssna igenom alla argument man har kring frågan.
news.yahoo.com/bill-maher-pushes-bonkers-steve-050238602.html
Yahoo-länken innehåller flera länkar vidare med matnyttigt.
En är denna.
www.nature.com/articles/s41591-020-01205-5
Dock inte ett slutgiltigt svar, utan nått man faktiskt försöker kolla upp.
Jag säger inte att de vet med säkerhet, men det är ingen konspiration(Som man försökte avförda det innan.) att man ser detta som en klar möjlighet som man tittar på.
På samma sätt man kollar på marknaden, man vill försöka ta reda på mer och det vill vi nog alla att de gör.
Svaret kommer förhoppnings senare, dock reste evolutions biologen frågor som antydde det inte kom direkt ifrån naturen till en människa.
Den som lever få se vad som är vad och om man lyckas ta reda på detta.
Men draget att vara i opposition verkar som ett dåligt val, och antikrist Ebba verkar mer intresserad av lura gammal gubbe på sin gård.
Och Föredettingen tyckte åka till Turkiet för dela ut flygblad var viktigare än att delta i en krisövningen i Riksdagen inför COVID-19.
Dom påstår inte, utan pratar om trolighet, dock ska jag lyssna vad de säger och om det kan ha bäring.(Om nu inte språket är för avancerat och svårt och reda ut).
Jag säger inte att det är det ena eller andra, de säger 90% trolighet, andra längre trolighet, men fortfarande långt ifrån att det skulle vara en konspirationsteori att det aldrig kunde vara ett slarv på labbet.
Ska vi göra så att vi inte förekomma detta och lyssnar på vad de säger innan vi går vidare, finner personligen inget mer och säga innan det är gjort.
Hoppas det är solklart att det inte är ett påstående att så är det, för annars tolkar man det fel.
Vad avser du?
Och nej, nature länken är inte läst
Jag måste säga att jag är förvånad över inreseförbudet och kravet på negativt covid-19-test. Budskapet från FHM har ju hela tiden varit att det är inte de som reser hit som tar med sig smittan utan boende i landet som reser ut och tar med sig smittan hem. De har också - ändå sedan mutationernas upptäckt - sagt att det finns inga bevis för att de vare sig smittar mer eller är dödligare eller att de skulle vara mindre känsliga för de vacciner som tagits fram.
Som vanligt oerhört motsägelsefullt alltsammans. Nu missade jag visserligen presskonferensen igår så det är ju möjligt att Byfors (var det väl) förklarade hela saken.
Damberg svarar att det är de förändrade virusvarianterna som "vi" har ett intresse av att begränsa att de får stort fäste i Sverige och breder ut sig snabbare än annars så det är ju de här förändrade virusvarianterna som "vi" har en möjlighet att begränsa genom ett inreseförbud i det här läget och negativa test så det är den logiken folkhälsomyndigheten för fram och det är därför vi agerar nu.
Jag har inte läst att FHM nu anser sig ha fått bevis för att de muterade virusvarianterna verkligen smittar mer eller dödar fler eller att vaccinen skulle fungera sämre på dem. Det enda jag har hört dem säga är när Tegnell sade att den brittiska mutationen förmodligen kan komma att ta över som den dominerande stammen, Alltså istället för den stam som hittills dominerat i Sverige.