FDFMGA skrev 2020-09-09 13:52:33 följande:
Lite munskyddsproblematik med appar, åtminstone om inte så gott som alla har en app.
Åtminstone om smittspårningsappen varnar om man befinner sig/har befunnit sig i närheten av någon smittad.
Frågan är hur stor andel av befolkningen som skulle ladda ner en app och också använda den - och dessutom lägga in att de är smittbärare och sedan gå ut på stan med appen i högsta hugg.
Jag har inte ens en mobil som klarar den allra minsta installering längre, och tänker knappast skaffa en ny innan denna går sönder helt.
Men talen för att appen skulle fungera, det var väl väldigt höga?
Finnen på jobbet sade nog att 1miljon finnar hade den, men det är ju bara ~20% och appen går ju aldrig lita på det läget.
Ja, om nu inte man verkligen har två med app som mött varandra och där den ena är smittad, alla andra 80% vet man ju inget om.
Och då uppfyller inte appen många punkter för hindra smittspridning med så många utanför.
Är personligen inte speciellt emot en app dock, men något betydande verktyg kan det aldrig bli, bara en lätt och m man råkade.
Sen är ju det integritetsproblemen också, och alltid funnit integritet roande, då en del inbillar sig de kan bestämma integritet åt andra.(redan där borde dom förstå att de är ute och seglar.)
Men löser dom integritetsproblematiken, så ser jag inga hinder för min del, om nu det inte finns nått jag missat.