pyssel skrev 2020-09-07 13:30:17 följande:
Att vara uppriktig är inte att "ropa varg", men visst finns det alltid folk som beter sig skräckslagen eller bisarrt vid fara. Tycker ändå inte det är skäl att
infantilisera hela befolkningen. Vi lever i ett informationssamhälle och det är inte bra om de seriösa informatörerna resonerar så.
Jag håller inte med dig att det är "samma varje år" från myndigheter. Däremot är det "samma varje år", eller snarare vecka och månad, från kvällstidningar med "Ditt magont/yrsel/torr hud" etc "kan vara okänd sjukdom".. Desto större skäl för våra statliga organ att använda sig av rak och krass information och inte linda in vare sig faror eller hur "duktiga svenskar är". För inte tusan är folk tillräckligt duktiga på att hålla avstånd och inte gnida sig i ansiktena här, söder om Stockholm, och vad man kan se av nyhetsrapporteringen inte i Stockholm, Göteborg eller norrut heller. Förutom de här balkongreportagen med duktiga 70plussare.
Det är mer dumt med alla näskliare och ansiktsstrykare bland oss andra än en dum, men harmlös, våg av pasta- och toapappershamstring i mars, april.
Tycker inte jag heller, men det är ofta man ser detta kring såna här saker och lugna folk istället för prata om den reella risken som man kanske möter.
Man kunde bara ha svarat att det är svårt och bedöma i nuläget då fakta saknas.
Ja, det är såna här varningar varje år, och FHM har adresserat frågan att den ska lyftas upp på dagordningen men aldrig fått gehör.(För ens nu kan vi hoppas)
Så vi har sett en oro för frågan och länge nu, och här kan skuld läggas på mer än en i politiken att inte tagit detta på allvar, kanske man gör det nu.
Dessa toapapper köp är av ren psykologi, där man vill göra nått men vet inte vad, och där av någon jävligt konstig anledning hamnar toapapper :p
Finner såna beteenden mycket roande faktiskt, själv köper jag 2-3 paket varje gång när det är slut oavsett.
Men köpte faktiskt ett extra paket, då det var på extrapris i affären, men det hade jag gjort oavsett.