Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Uppfattningen att enbart kritik ska få framföras mot Sveriges smittskyddsstrategi tycks inte vara begränsad till den gär tråden eller Familjeliv. Tyska ARD:s korrespondent i Sverige berättar hur han får mängder med uppmaningar att rapportera mer kritiskt om Sverige i Tyskland från svenska kritiker av vår smittskyddslinje.
Pangdemisterna skjuter på allt som rör sig utanför deras trångsynta ställningstaganden.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7472922
Lite mer specifikt. Vad menar du med att andra länder skulle få liknande förhållningssätt som Sverige? Hålla avstånd och tvätta händer har redan alla haft som en del av deras strategier.
Det är förvisso inte vad jag skulle kalla en strategi, utan basic common sense vid smittor. Inget som de flesta inte redan vet, och behöver få instruktioner om.
Lite mer specifikt. Vad menar du med att andra länder skulle få liknande förhållningssätt som Sverige? Hålla avstånd och tvätta händer har redan alla haft som en del av deras strategier.
Det är förvisso inte vad jag skulle kalla en strategi, utan basic common sense vid smittor. Inget som de flesta inte redan vet, och behöver få instruktioner om.
För mig som är ny i tråden, alla ni kritiska, exakt VAD borde regeringen ha gjort, och som inte bryter mot svensk lag?
För mig som är ny i tråden, alla ni kritiska, exakt VAD borde regeringen ha gjort, och som inte bryter mot svensk lag?
Det är väl bara det att det hade blivit mycket byråkrati att fullfölja lockdown med hjälp av smittskyddslagen, och framförallt kostsamt.