Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Försök inte. Jag har själv en son i riskgruppen (i mer än en riskgrupp), för att inte ens prata om min mamma eller min man, och jag skulle då ju definitivt inte rösta på någon strategi som sätter dem i fara. Så jag är definitivt övertygad om att det är rätt strategi.
Du däremot diskuterar dels inte seriöst, och du visar minst sagt tecken på att inte ta andra människors känslor särskilt viktigt om du inte kan tänka att man faktiskt också tar hänsyn till andra på nätet.
Dina känslor i att du förlorar diskussioner, och gör ogenomtänkta utfall pga nått hat för mig.
Det är nått som saknar betydelse för fakta, forskning och saklighet.
Det du tror dig veta bäst i ett ämne med gigantiska kunskapsluckor, det låter udda.
Problematiken kring smittor är mycket komplexa, och kritik är befogad på området.
Men man kan inte komma med känslomässiga utfall och såga allt och alla.
Detta kommer bara lösas med att vi folket och samhälle betalar för det.
Vi sett länge hur högern vill monterat ned välfärden, och det är en kritik också.
En sak folk inte tänker på, FHI är inte den myndighet som ska driva igenom sina frågor eller hur deras rekommendationer ska utföras.
Men exakt vart gränsen går är jag inte lika klar på.
Kan de vara så att de kan kritisera om någon gör fel/rätt, men saknar befogenheter att faktiskt göra nått?
Vet du mer exakt?
En sak folk inte tänker på, FHI är inte den myndighet som ska driva igenom sina frågor eller hur deras rekommendationer ska utföras.
Men exakt vart gränsen går är jag inte lika klar på.
Kan de vara så att de kan kritisera om någon gör fel/rätt, men saknar befogenheter att faktiskt göra nått?
Vet du mer exakt?