Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Ja, vi vet om att det är längre vårdtider, det vi gör är att hålla nedre smittan så mycket att IVA-platserna inte ska ta slut.
Och det har vi lyckats med till ~100% och efter vi uppgraderade till IVA-platser
Då är dödligheten för COVID-19 liknande som för influenser då.
Där dör mesta dels de som inte klarar infektion som gammal, inte ens den allra minsta infektion för vissa.
Tyvärr ingen tröst som så, men bra information.
Synd vi har så extremt lite fakta om andra influensa år och att man inte testat för virus och vilket virus.
Äldreboenden är kommuners ansvar, visste du inte det än?
Undrar då vi upprepat såna här liknande innan, och ändå står du här och pratar om regering om nått som ligger på kommun.
Du behöver inte låtsas längre.
Och ändå vet du inte ens att vart ansvaret ligger på äldreboenden, är inte det lite lustigt att du säger en sak, så blir det omvända.
SD brydde sig inte alls om COVID-19, föredettingen åkte till Turkiet för dela ur flygblad istället för delta i krisövningen i riksdagen.
Observera, detta är fakta.
Precis alla människor har egna tillkortakommanden, dit är att du inte vet vem som har ansvar för äldre vården.
Hint, det är inte regeringen
Och ändå vet du inte ens att vart ansvaret ligger på äldreboenden, är inte det lite lustigt att du säger en sak, så blir det omvända.
SD brydde sig inte alls om COVID-19, föredettingen åkte till Turkiet för dela ur flygblad istället för delta i krisövningen i riksdagen.
Observera, detta är fakta.
Precis alla människor har egna tillkortakommanden, dit är att du inte vet vem som har ansvar för äldre vården.
Hint, det är inte regeringen
Tack för du för min talan och argumenterar för mig och min sak.
Varför skulle man inte diskutera pandemin för?
Det är ju trots allt mer än SD och föredettingen som åkte till Turkiet och dela ut flygblad istället för var med krisövningen i Riksdagen.
Som du förstår, så är inte det regeringens ansvar i det löpande arbetet i kommunerna då vi inte har ministerstyre.
har du missat det?