Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Men du skrev "Nu kommer Black Friday", inte "Ännu återstår två dagar av Black Week".
En petitess kanske, men hur vi förmår att uttrycka oss har inte bara betydelse för hur andra förstår oss utan också för vår egen möjlighet att förstå omvärlden och oss själva.
Tjeckien. Jag har för mig att du postade tjeckiska bedömningar av smittspridningen i Sverige vid den tid man i Tjeckien trodde att hårda restriktioner skulle innebära att landet skulle klara sig från att drabbas.
Nåja, nu dröjer det inte så länge innan man kan börja vaccinera och det är bara att hoppas att de som vaccinerats och sen blir smittade dels klarar sig undan från cirka 90 procent av symptomen och dels att de inte smittar andra.
Idag vet sjukvården mer om hur covid19-sjuka patienter kan behandlas och detta har minskat trycket på sjukvården. Det har nämnts flertalet gånger.
Jag ser förresten att ännu en Gretatråd har skapats. Den här gången av en anonym som bestämt sig för att handla extra mycket i protest mot Greta Thunberg
Dessutom kunde jag snabbt konstatera det jag anade - att delar av kritikerklustret redan hittat dit.
Det är intressant att pangdemismen lockar så många klimatskeptiker och/eller personer som leker tvärtomleken i förhållande till Greta Thunberg.
Jag ser förresten att ännu en Gretatråd har skapats. Den här gången av en anonym som bestämt sig för att handla extra mycket i protest mot Greta Thunberg
Dessutom kunde jag snabbt konstatera det jag anade - att delar av kritikerklustret redan hittat dit.
Det är intressant att pangdemismen lockar så många klimatskeptiker och/eller personer som leker tvärtomleken i förhållande till Greta Thunberg.