Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Anonym (ABC) skrev 2020-12-16 23:18:36 följande:
Ända fram till oktober skulle partners till smittade gå på jobb om de hade ett jobb som inte kunde skötas hemifrån. Innan hushållskarantänen infördes har jag varken sett eller hört att FHM skulle ha rekommenderat att partners till smittade skulle leva på något annat sätt än andra. I citaten ingick många som vanligt.
Här kommer ett till. Jag kommer fortfarande ihåg det här uttalandet, det var så absurt.
omni.se/tegnell-medger-miss-i-virusbedomning-...
Folkhälsomyndigheten står fast i sin bedömning att även de som varit i norra Italien eller Iran kan gå till sina arbetsplatser om de inte känner av några symtom. Det är nämligen enklare att smittspåra när människor lever sina liv som vanligt, enligt Tegnell.
Ja, det var dina 'som vanligt jag citerade, så det var måånga frågor jag ville ha besvarad, men du duckar dem uppfattar jag det som.
Har du någonting annat än omni-journalistens tolkning av Tegnells uttalande, ett referat vore bra.
Menar du med restriktioner som alla andra då du skriver 'som vanligt' - eller menar du utan restriktioner? Enkel fråga, torde kunna ge ett enkelt och rakt svar.