Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Hur som helst så agerar jag personligen så långt det över huvud taget är möjligt på ett sätt som gör att jag ska slippa känna just så. Jag tycker att det finns tillräckligt mycket som kan hända ändå som ligger utanför min kontroll och möjlighet att påverka.
Jag rättar mig därmed efter de regelverk som finns och som man får, i åtminstone de flesta fall, förmoda finns för att främja säkerhet och andras välmåga. Jag håller till exempel hastighetsbegränsningarna och tillhör inte de som "har bråttom" eller något annat likvärdigt idiotiskt skäl för att köra för fort förbi en skola.
Så själv är jag mycket för att göra vad jag kan för att inte utsätta andra för risker som kan undvikas. För mig är det viktigare än att sitta med huvudet på sned och tycka synd om den som struntat i att göra rätt.
Men alla är vi ju olika och som du brukar upprepa och upprepa - det finns folk till allt!
Ja,det finns folk till allt och den stora delen av detta folk är inte lika omdömesgillt fullkomliga som du, man glömmer, tänker fel men de allra flesta av oss försöker så gott de kan att undvika att bidra till smittspridningen
Det faktum att så få av oss är perfekta leder till olika bedömningar om vilken strategi som är den rätta. Somliga menar att direktiv måste följas upp med hot och straff för att man ska kunna få effekt - medan andra mer utgår från att försöka motivera till eget ansvarstagande.