FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-02 21:34:53 följande:
1 Dumpa en länk? Finns det någon forumregel som jag missat, som går ut på att man måste citera något om en länk man postar? Vi som postar en länk vill naturligtvis belysa den som sägs i artikeln som länkats. Sedan kan du bemöta detta, och det kan då diskuteras.
2 Jag är nationalistisk då det gäller vissa saker, men inte när det gäller coronastrategin. Jag accepterar inte automatiskt de svenska analyserna och åtgärderna, utan lyfter blicken.
Samhället rullar på, visst, men 6000 människor finns inte längre i samhället och många har fått ruskiga följdsjukdomar. Fler riskerar att drabbas i höst, då smittofaran stiger och folk inte använder munskydd i tex kollektivtraffiken.
Smittan är tillbakatryckt, visst, men det har skett snabbare i andra länder.
Alla länder har naturligtvis en unik situation, eller tilldelad hand som du vill kalla det. Vad sägs om Österrike då? Det var tidigt supermycket smitta i alperna. Ingen bra hand. Men, dom stängde ner och införde munskyddsplikt, vilket hjälpte bra och siffrorna på smittade gick snabbt ner, och dödsfallssiffrorna är låga, relativt sett. En annan strategi ... och dessutom hade sjukvården där bättre beredskap.
3 Nationalism som ett invektiv i denna tråd? Nej, däremot används coronanationalism som ett invektiv, det är skillnad. Jag trodde du syftade på programmet. Vilket klipp syftar du på? Menar du programmet?
1 Dumpa en länk utan citat och berätta vad det man vill lyfta, ja, det är att dumpa och springa allt vad man orkar åt andra hållet.
Du får ta det med pope varför h*n i9nte klarar av att kvantifierat det h*n ville ha sagt.
2 Är så onationalistisk man någonsin kan bli, och ja, det använts som ett invektiv och ad hominem.
3 Jo, ett gäng gånger har det använts som ett invektiv och ad hominem.
Programmet blev jag först uppmärksammad om nu.
För mig handlar inte detta om patriotism överhuvudtaget, kanske en del ser sig själva där, dock ej jag.