FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-13 14:17:36 följande:
Nej det är inte lönt att förklara något. Om jag skulle hävda att Sverige är mer likt Norge, Finland och Österrike än NordMakedonien, Monte Negro eller San Marino i vissa bestämda hänseenden, skulle du bara dra fram alla faktorer som innebär att inget land i världen kan på något sätt jämföras med Sverige. Gäsp.
Så dina ord om att Sverige ska jämföras med liknande länder har inget som helt innehåll som du vill dela med dig av? De likheter du med hjälp av statistik, fakta, reportage etc, ser mellan de nordiska lönderna är tydligen ingentig som spelar roll för spridningen av viruset, men det har tydligen inte med saken att göra då eller?
Jag anser det kan vara av intresse att hitta dessa aspekter av likhet som gör att Sverige faktiskt liknar eller inte liknar de olika länder du vill jämföra med - jag menar att det är först då det är öljligt att veta om kritik eller frånvaro av kritik är missriktad eller inte.
Men vill du inte gå den vägen - som jag anser vara mer byggd på statistik, fakta, reportage etc än massa grundlösa anklagelser som bygger på grava missuppfattningar om hur Sverige fungerar - så är det så det är.