FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-03 20:26:48 följande:
Jag som har läst länken, har väldigt svårt att tro att det finns en lag som säger:
Det är förbjudet med appar som skickar ett bleep från en persons mobil (person 1) till en annan persons mobil (person 2), om man varit i närkontakt en viss tid. Om person no. 1 blir testad positiv för Corona, kan denne person programmera in en kod (som den fått av sjukvården) i sin app, som därefter sänder ett meddelande till person 2, om att person 2 varit nära en person som blivit testad positiv för Corona. Person 2 uppmanas att också testa sig.
Person 1 vet inte vem person 2 är, och vise versa. Ingen vet var personerna befunnit sig. Efter en tid raderas uppgifterna.
Nja, tror inte det finns en sådan lag.
Men det är ju det vanliga! Nu trodde jag det var något nytt som du ville att jag skulle läsa. Men just en sån app är ju det som många länder har eller funderar på att ha. Det har sagts att det skulle kunna vara lagliga problem eller att det kan vara risker med integritet ÄNDÅ. Du måste också tänka på att det kan hackas, eller så kan det bli fel i appen.