klyban skrev 2021-01-26 07:44:52 följande:
Lycka till och klara av att påvisa Eliasson fick sparken.(Återkom när du lyckas med det)
Rätt förfarande var här att han begärde avsked ifrån MSB och fick det beviljat.
Spelar faktiskt ingen roll om jag vet hur man städar en toalett, man måste vara säkerhetsklassad för jobba på vissa stället samhället.
Varför du berättar du inte vet om det, är en gåta för oss alla.
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-26 00:24:18 följande:
Kan du förklara vad det är jag inte förstår. Fattar inte riktigt vad du menar. Du tror alltså att det finns landsting. Tror du att det fortfarande är 1900-tal och att flourtanten kommer snart?
Alla står under lagen, alla lagar är inte för alla, en del är specificerade som smittskyddslagen.
Det är där myndigheter som FHM arbetar med andra lagar än andra myndigheter, och en del delar man.
Hur kan du missat det?
Dock har vi inget ministerstyre över kommun, landsting, region eller myndighet.
'Detta lärde man ut redan i grundskolan.
Och efter att lagen funnits nästa i 5 decennier kan man undra att det inte sjunkit in än, 5 decennier till på en så enkel sak?
Eliasson ansökte inte om avsked. Formellt så begärde han förflyttning. Damberg var snäll som gick med på detta eftersom det uppenbart funkar på såna som dig. Vi andra förstår ju att han fick sparken. Återkom när du lyckas påvisa att han ansökte om avsked, ingen ansöker om det.
Du behöver inte oroa dig, jag kan det mesta om säkerhetsklassning och det krävs sannerligen ingen hög nivå för att städa toaletten på FHM. Varför berättar du att du inte vet detta?
Du kanske behöver uppdatera dina kunskaper. De Landsting du läste om i grundskolan finns inte längre.