Anonym (SD-troll?) skrev 2020-08-30 10:59:32 följande:
När jag har försökt diskutera pandemin med mina vänner och vad jag tycker Sverige gjort för fel blir jag anklagad för att vara ett SD-troll, lyssnat på foliehattar eller att jag läst konspirationssidor som drivs av Trumpvänliga rasister.
Eeeeh jag har alltid röstat på F! så jag är inget SD-troll. Är man ett sd-troll om man ifrågasätter hur Sverige agerat med Tegnell osv? Jag vet inte ens vad SD tycker ifrågan. Jag fattar inte kopplingen mellan ifrågasättande och SD med corona... det blir så långsökt. Trump med...han har ju inte en jäkla aning lika lite som jag så förstår inte kopplingen där heller. Kan nån förklara det där för mig??
Det som skett är att du springer SD-retorikens ärenden, en är den om munskydd som har en tveksam funktion som vi inte vet om den är bra eller till ,och med dålig och ökar spridning.
Ska man titta på Peru, så ökar spridningen med munskydd, ska man titta på Kina tex, så kan man hävda det omvända.
Dock är forskningen som en solfjäder mellan fungera bra och funegra dåligt.
Men det finns gott om kritik, men man får dock inte glömma av saker och som tex att vi fick en helt annan hand given till oss än våra direkta grannar.
Vill man ha en konstruktiv kritik, så bör man prata om äldre boenden, men det är man ointresserad av har jag märkt.
Det intressanta är hur kritiken utvecklat sig, till stänga ned, och sen när smittan viker sig och gå¨r ned, och par månader av tillbaka gång, då pratas det mer om munskydd än någonsin.
En sak jag gärna upprepar också, det är att pandemier andas fram och tillbaka.
Och det är förväntat med nya utbrott, för det är så patogener fungerar av denna arten.
Dock SD har diskvalificeras sig ifrån frågan samma stund de skolade ifrån krisövningen i riksdagen.
FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-30 11:27:06 följande:
Just det, NZs strategi lovordades. Först hård lockdown med smittspårning, obligatorisk karantän, stängda gränser etc och munskydd. När det sedan har gått ner till en handfull fall och det dessutom kan smittspåras, då tar man på sig munskyddet och gör f.ö. ungefär som i Sverige. Kan det inte smittspåras blir det ytterligare lockdowns lokalt.
Utifrån det är det svårt att se någon hyllning till den Svenska strategin.
Inte svårt och smitt spåra med de fåtal fallen.
FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-30 11:40:57 följande:
Jag känner folk som röstar på alla möjliga olika partier, som inte hyllar Sveriges strategi, men vissa verkar gilla att dra till med att om någon inte håller med dom om coronastrategin, så innebär det att dom sympatiserar med något parti man själv ogillar.
Tycker det dyker upp ibland för andra diskussionsämnen också, folk vill gärna sätta en etikett på andra. Det är lättare att dra till med - det där är inte ens värt att diskutera, för du är högerextremist-vänsterextremist-KD etc - än att diskutera själva sakfrågan.
Har själv fått etiketten SD, högerextremist etc i denna tråd, hahahaha!
Har även antytts att jag hatar Greta T, pga mina åsikter om coronastrategin, också väldigt långsökt.
Jag hyllar inte den svenska strategin, dock förstår jag den är rätt för helhetsbilden, då pandemier är inget sprinterlopp utan ett maraton.(Vilket kommer även upprepas om ett år, då det är mer uppenbart det inte är ett sprinterlopp)
Dock är det nått vi sett, att hatet mot Greta avtagit och hatet mot Tegnell har tagit vid.