Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Padirac skrev 2020-12-26 22:27:01 följande:
    Absolut,

Att bemötande av osaklig kritik kan väcka sån personlig harm bland vuxna människor ..  
    Skulle du säga att du bemöter all osaklig kritik och annan osaklighet i tråden eller är du selektiv? Jag har fått ogillande och oförstående kommentarer om min God Jul-selektivitet - har du också fått kommentarer om din selektivitet Padirac? 
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2020-12-26 22:40:49 följande:
    Nej, jag kallade inte klyban för stolpillret och det är jag helt övertygad om att du känner till.

Jag förknippar inte ens stolpiller med homoerotik, men i den änden kanske dina erfarenheter och din kunskap väger tyngre.
    Jag har ingen aning om varifrån du hämtade ditt stolpiller, du kanske lånade det av Padirac? 

Jag är öppen för vad allt homoerotiska människor menar att homoerotik är - jag är inte rätt människa att ha preferenser där. Dock får jag väl medge att jag är förvånad över hur den/det har utvecklats här. 

Att fluffet skulle erövra en sådan upphöjd position hos flera av dem som aldrig dragit sig för att unisont hö-höa över sin egen förträfflighet var lite oväntat och irriterande eftersom det omöjliggör en vettig diskussion.
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-12-26 22:53:44 följande:
    Tryck på visa endast ¨påven johanna' så kan du läsa lite kommentarer jag fått , de sträcker sig bara idag från att jag ska referera till mig själv som Äckel och att jag söker kontakt  då jag kommenterar en länk.Skål
    Visa dina egna bidrag du och försök sedan påstå att du inte är den som gärna vill gå i dialog med mig. Det är väl snudd på risk att du självantänder i din iver att få mig att framstå som så dum som en del av dina klusterkamrater verkligen är. Jag misstänker att fluffet inte ens behövs i de situationerna. 

/En av de stora tänkarna
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2020-12-26 23:07:47 följande:

Jag är ledsen, Påven Johanna. även homosexinsinuationer har jag blivit immun mot efter ett antal år på Familjeliv.

Men kanske jag är en kortväxt homosexuell som går igång på stolpiller eller också ger du bara uttryck för dina egna böjelser.

Skulle det till äventyrs vara så att det är det senare som gäller så är det helt okej vad mig anbelangar. Jag har inte mycket till övers för inställningen till homosexuella i nyauktoritära länder som Polen och Ungern.

Mina böjelser? Enligt dig gånger flera i den här tråden är jag ju kår i fluffern? Och det är inte okej vad mig anbelangar men det fick jag ju inte välja utan tvärtom bara utstå.
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2020-12-26 23:16:16 följande:
    Jag skulle aldrig kalla någon för en hjärndöd idiot.

Inte ens den som kallar andra för detta.

Jag tycker att du och Påven Johanna är fullständigt blinda för att ni bara trappar upp ett krig ni påstår er inte vilja ha.

Eller kan det vara så att bägge sidor i det här kriget är nöjda med hur slagfältet ser ut?
    Nej, du hade väl sagt något i stil med: "Hos tumnissarna kan man inte längre konstatera några funktioner hos det centrala nervsystemet varför väl tummarna får anses vara några sista reflexartade händelser av ringa värde" och så skulle du och Padirac blinka till varandra så där lite flirtigt genom att hastigt damma av någon bok ur kurslitteraturen från en 7,5 poängskurs på åttiotalet som ni omständligt och oändligt torrt refererar till. 

klyban skulle störta fram och fråga mig, pyssel och FGAM vad vi har med Covid-19 att göra och Ella med punkten skulle nicka gillande men nöja sig med en liten golfapplåd eftersom hen inte är någon känslomänniska. 

Jag avskyr för min del att vara förföljd av klyban och hans underliga kommentarer och det provocerar mig att du hela tiden och på alla de sätt antingen insinuerar eller påstår att jag skulle gilla eller vara nöjd sakernas tillstånd. Jag försöker så långt det är mänskligt möjligt att ignorera honom men han svarar på absolut ALLT jag skriver och gör det på samma idiotiska sätt tills dess att jag ändå ger någon respons tillbaka. Men det spelar alltså ingen roll om jag ignorerar, svarar artigt, håller med eller säger emot - han fortsätter med galenskaperna i den här tråden och i alla andra och alltid.

Han svarar när jag skriver något till dig eller när jag svarar Padirac eller AndreaBD också, och det är om möjligt ännu mer irriterande. Därtill tror han ju att det SAKLIGHETEN i hans inlägg som jag har något emot, den saklighet som alltså nästan aldrig ens existerar.

Det felinställda egot har götts ordentligt i den här tråden där han blivit utnämnd till naturvetenskaplig expertkommentator och liknande. Det har förstås gjort situationen ännu värre och det ihåliga huvudet fyllt med än mer varm luft. 
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2020-12-27 19:19:06 följande:
    Om de har kommit med flygplan från Storbritannien så ska de ju ändå i karantän? 
    Är det det här du kallar för att de "ska i karantän"?

"Folkhälsomyndigheten uppmanar alla inresande som har vistats i Storbritannien räknat från den 12 december att stanna hemma i minst sju dagar, att undvika kontakt med andra så långt det går samt att testa sig snarast efter ankomst med uppföljande test fem dagar efter ankomst. Även övriga i hushållet bör stanna hemma i väntan på provsvar."
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2020-12-27 19:23:47 följande:
    Vi vet båda hur det är och det vet Padraic också, och du bara spammar....... 
    Proctor spammar tråden? 
  • Pope Joan II
    Anonym (ABC) skrev 2020-12-27 20:28:59 följande:
    Läs mitt inlägg en gång till. Ordet ?karantän? förekommer inte, och det handlar inte heller om planet som inte skulle ha fått landa. Du får gärna förklara vad det är i den svenska lagstiftningen som gör det olagligt att: Erbjuda passagerare en möjlighet att testa sig.
    Ja, det är ju så enormt märkligt att de inte testar både på flygplatsen och på dag 3, dag 5 och så vidare. Argumenten emot, som Johan Carlson framförde, håller inte över huvud taget.
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-12-27 20:58:17 följande:
    Kolla vad påven skrivit om kortvuxna bögar som blir upphetsade .. om en man uttryckt eller skrivit något motsvarande så.. 

Om det är någonting jag lärt mig från FL de 14 år jag läst och skrivit här så är det att det i fråga om sexism,  oförskämdheter, otrevligheter, mästrande och annat oskick inte är någon skillnad annat än mellan personer.
    Jag borde ha skrivit något om gnomer också.
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-12-27 21:28:10 följande:
    Varför tror att att JC skulle hitta på saker och ljuga? Är det vanligt att det görs så i Finland eller där du kommer från? Eller att du gör det?
    Förekommer det aldrig i Sverige att generaldirektörer, myndigheter, politiker och andra ljuger och hittar på? Det behöver väl inte vara vanligt för att ändå vara förekommande? Både i Sverige och i Finland. 

Bara undrar.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin