Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Utan påvisa den matte som berättat nått för att den är rätt, så säger du inget genom inte ge den.
Utan påvisa den matte som berättat nått för att den är rätt, så säger du inget genom inte ge den.
Verktygen berättade att en 40% smitta skulle ge en flockimmunitet.
Men NÄR ska du berätta vilken matte som är rätt, och hur länge och hur många inlägg ska det ta innan detta ges?
Och att matten stämmer på COVID-19 och det han har gett, mitt svar är ingen och vad i matten är rätt nu.
För han har ju haft chansen att rätta till sin matte, har det skett?
Och för att återgå till ämnet så verkar det som att det äntligen har vänt här i Stockholm.
www.svd.se/minskat-sjukvardsbehov-for-covid-19-i-stockholm
Jag väntar fortfarande.
Och jag ger upp och inser att inget rätt är det i den matten, då du aldrig presterar detta.
Dock tycker jag det är väldigt märkligt han får luft och med tanke på hur långt ifrån det var i matten.
Vad som skedde på våren var vi körde socialdistansering och var ute istället.
Vi har inget ministerstyre, så skylla på Regeringen är fruktlöst.
Vill du klaga på någon i Stockholm, ta det med de folkvalda i kommun, landsting och region och de styrande i där.
SÅ blir i alla fall din kritik relevant för nått.
FDF skriver om COVID-19 extremt ofta i jämförelse, varför du sällan gör är det ingen som ens vet.
Varför inte börja diskutera COVID-19 på en saklig grund?
Jag väntar fortfarande, och inser igen du inte klarar av att leverera.
Dock duktig att prata om annat som inte har med matten och göra och ur fel den varit.
Jaså, sköter sig Stockholm bra?
Är det därför Stockholm står för ~33% av alla döda i Sverige och med endast 10% av befolkningen?
Och ja, andra delar av landet är inne i en annan fas än Stockholm nu.
Och nej, vi har inget ministerstyre över kommun, landsting och region, och detta har vi vetat sedan tidigt 70-tal.
Rätt udda man påstår nått som du redan vet är 100% fel.
Det lustiga var att matten trodde flockimmunitet redan startade vid ~40%.
Jag har faktiskt inte en susning vad de vill säga om flockimmunitet, och fast de upprepat det felet tusentals gånger.
Och vad de vill ha sagt med nått som inte ens existerat mer än i en förutsättningslös diskussion, är talande vilken nivå de är på och det är inte saklighet den saken är 100% klar.
Och varför vill man inte vara saklig och på nått så enkelt som vår strategi(Som upprepats hundratals gånger på detta), det är väldigt konstigt och udda.
Jag tror de är helt ointresserade av att diskutera COVID-19, och just för inget tyder på detta i diskussionen.
Men varför man vill förstöra diskussionen om COVID-19, kommer vara en gåta som aldrig någonsin kommer bli löst.
Vi har ju ställt frågan många gånger, och svaret är nej, vilket bara gör det än mer konstigt, om nu inte svaret är felaktigt då såklart.
Jag ser att det är några som diskuterar Corona-strategi-programmet som gick på TV igår. Är det bara jag som stör sig på det respektlösa sättet som utmärkte dessa två programledare? Att inte låta statsministern prata till punkt utan avbryta honom flera gånger, att insinuera, eller t.o.m. anklaga dem att ha släppt viruset fritt, eller att vara ute efter flockimmunitet - varför? Man kan ju få fram samma om man ställer mindre hetsiga frågor, frågor som insinuerar onda avsikter delvis. Jag tror inte ens att de själva tror att det är så. De vill bara visa sig duktiga, driftiga, ifrågasättande. Men det blir bara ovärdigt på det sättet.