klyban skrev 2021-01-12 16:57:40 följande:
Tegnell har ingen strategi
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-12 13:57:50 följande:
Vinbarens vänner har sina följare. Lättmjölken sina. Och det verkar ju inte orimligt att skriva för sina följare.
Så du menar att FHM sköter sig medan regeringen har missat att att styra upp regionerna.
Region Stockholm verkar göra ett superjobb, klart färre dödsfall nu relativt sett.
Ja, 10% av befolkningen och ~35% av alla döda, och att det ansvaret ligger främst på kommun, landsting och region.
Ja, de folkvalda i Stockholm tycker också de gör ett super jobb och allt rätt
Vilket berättar att resten av landet gör ett bättre jobb än Stockholms superjobb.
Självklart är det inte ens nära att vara över än, kanske dax du läser upp dig om pandemier och hur de fungerar för detta är inget nytt.
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-12 15:56:07 följande:
Nu är ju jag ingen sosse och självfallet färgad av detta, men kanske också mer lämpad att se vad Löfvén har för styrkor. Svagheterna lämnar jag därhän nu.
Han ser ut som en god människa och han vill väl. Det anser jag att ingen kan ta ifrån honom. Hur mycket han än gör bort sig i debatter och media så får han folket med sig. Förtroendeingivande på något sätt. I ett land smockat med trygghetsnarkomaner så samlar han poäng på detta.
Vi ska ju inom en snar framtid få 100k doser veckan och lite senare så flaggas för 500k doser vecka.
Så man kan undra hur de resonerar och agerar som inte en dos till kommer bli levererad, rädsla hos vården att det ska ta slut?(Och undra varför )
Just det. Tegnell har ingen strategi. Äntligen kommer vi nån vart.
Visst är det så att du flera gånger bett mig förklara hur samhället fungerar. Du vet, det finns regioner och kommuner, men landsting finns faktiskt inte längre. Du förstår, om man ska räkna på hur det går för region Stockholm är det en tanke att utgå från data som gäller just region Stockholm. Annars blir det väldans tokigt. Tyvärr visar din groda att du inte har den blekaste aning om hur samhället fungerar.
Resten av landet gör säkert så gott de kan. Men det är inte lätt med regeringens dåliga politik.
Ja, efter jordens sämsta corona-strategi kommer jordens sämsta vaccin-strategi.