klyban skrev 2020-12-23 07:15:43 följande:
Inget du skriver ändrar faktan där i Stockholm.
Det är inte jag som hävdar politiken, utan man måste informera om vem som är folkvalda där och samma sekund någon tror Regeringen har ett ministerstyre över kommun, landsting och region.
Du får ställa den frågan till de som drar in Regeringen på nått som inte ens ingår i deras ansvar, och vad kommissionen också kom fram till vart det ansvaret finns någonstans.
Och nu samtidigt rullar det upp en möjlig mutskandal eller annan typ av bestickning om munskydd i just Stockholm, sen återstår det och se vart det leder, för det vet vi ju inte just nu.
Nej, Regeringen har inget ansvar för kommun, landsting och region, det är vad inget ministerstyre betyder, och om de behöver hjälpt så finns det myndigheter till för just detta, som inte heller Regeringen har ett ministerstyre över.
Detta är ett ämne som inte har någon som helst fördel med att dra in politiken i, men en del är politiskt motiverade att göra det ändå.
Och där det på min plats att faktiskt förklara vart ansvar ligger och det är på folkvalda i Stockholm och deras struktur, som du förstår Regeringen varken före eller efter COVID-19 så har vi ministerstyre.
Det mest lustiga är att vi har ett par som vägrar ens beröra COVID-19 i tråden, och diskutera lösningar är det ett totalt ointresse av.
Då jag försökt många ggr, och allt en del vill göra är komma med desinformation, som att vi skulle ha en Flockimmuinitetsstrategi i Sverige, att vi har ministerstyre i Sverige, att COVID-19 skulle vara ett luftburet virus, återger siffror inkorrekt och upprepade gånger och osv...
Statsministern håller tydligen inte med dig för han sa att regeringen visst har ansvar över regionerna, och det de vill göra nu är att utöka det ansvaret.