FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-10 08:41:42 följande:
Appropå personangrepp, är det intressant hur ofta man blir idiotförklarad i denna tråd. Din teori är alltså att jag struntat i vad media sagt om denna kommission, utan i stället hittat på någon hemmasnickrad förklaring ... intressant ...
Men du påstår ibland att du blir idiotförklarad när det inte alls är menad så. Till exempel efter ett inlägg som jag skrev. Jag menade inte alls att idiotförklara, jag tyckte själv att det var konstigt att du inte skulle veta, men jag förklara ibland för säkerhets skull. Någonstans är det ju så - om folk inte verkar förstå, så förklarar man. Många skulle i den situationen reagera med personangrepp, men en förklaring är inte personangrepp. Ibland gör man det också för att gå tillbaka till något grundläggande och se om man är överens där i grunden. Sedan kan man gå vidare och se var det är man inte är överens.
Faktiskt så är det ibland lite svårt att förstå, varför det kommer upp saker igen, som man helt entydigt har kunnat utesluta tidigare. T.ex. varför folk inte hade mer skyddsutrustning i början. Enkelt, det fanns inte. Då blir jag väldigt överraskad att man drar upp det igen ändå. Som om man har dåligt minne. Men jag tror det beror på en stark oro över den här pandemin, och jag har förståelse för att folk oroar sig mer än andra eller kan ha svårt att hantera oron. Men samma förståelse bör man försöka ha också för de som hanterar det på ett annat sätt.