Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
I denna tråd har jag för första gången sett ordet felinformation, jag antar att det är nysvenska för lögn. Om du skriver att jag medvetet ljuger är det inte ett så väldigt charmigt personlighetsdrag du anklagar mig för. Personangrepp.
Du skriver att jag upprepar felaktigheter när jag länkar till studier som inte samstämmer med FHMs lära, väldigt märkligt beteende, du likställer andra experters utlåtanden med lögner.
Är inte på det klara med vad olika länder kallar obligatoriska påbud om mask - lag, påbud etc, men i många länder och situationer får individen böta om inte mask bärs. Det är inte tex affären som bestämmer och blir bötfälld, det är individen. Just i Tyskland vet jag inte hur rättsläget är, återkommer om det senare när jag kollat med min kompis som är tysk advokat.
Och nej, jag orkar inte återigen länka till studier av forskare som anser att mask gör nytta, Dr Nail och jag har redan länkat till ett flertal. De flesta forskare håller inte med FHM, nej orkar inte länka igen.
Du länkade INTE till någon studie nu - vi kan inte hålla på att undersöka vad du länkade till tidigare, det skulle vara lite överdrivet nu. Ifall du länkade till något exakt om det här tidigare, så kan du väl länka det igen. Generellt brukar du länka till studier som inte säger det som du påstår att de säger. Men det tolkar jag inte som lögn (så att du inte beskyller mig för det felaktigt igen), snarare som oförmåga att förstå innehållet. Och det är inget personangrepp nu heller - man har som icke-läkare/forskare svårt att förstå sånt. Jag förstår det inte alltid heller. Men det är förstås lättare för mig då att hitta fel på det.
Om du och Nail har länkat tidigare, då har du säkert också fått kommentarer av andra här om dessa. T.ex. att studierna inte säger det, som ni tror de säger. Eller att en liten studie med 20 personer (jag tror jag minns att någon länkade till en sån) inte bevisar så mycket - så länge inte många andra studier visar samma sak. Man kan alltid länka till en udd studie - du kan "bevisa" vad som helst på det sättet. Och det kommer alltid att finnas studier som visar motsatsen. När det gäller studier måste det antigen vara en stor studie som undersöker exakt den frågan, eller flera stycken som har samma resultat. Då kan man hävda att det finns viss belägg att det verkar vara så.