Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Tankebubblan är väl känd, SDs medlöpare generar sig inte
När du försöker förklara en självklarhet ( mansplainar/womansplainar eller vad man nu ska kalla det) att en VD har det operativa ansvaret visar du att du inte förstått det jag skrivit tidigare - ja, en VD är den som har det operativa ansvaret - för att åstadkomma det styrelsen beslutat utifrån ägarnas önskemål. Du måste kunna skilja på ägare, styrelse och VD ' även om det i mindre bolag är samma person eller samma grupp av personer som agerar i alla roller ( och inte alltid kan skilja på dem).Titta på Cevians arbete som ägare med styrelser så har du ett tydligt exempel på aktiva ägare, eller andra förvaltningsbolag som ställer krav på verksamheters mål och verksamhet.
Det du kallar sosseri är den demokrati med allmän och lika rösträtt som infördes för 100-ish år sedan tillsammans med svensk förvaltningsmodell som historiskt har rötter hos Axel Oxenstierna långt tidigare.
Men fortsätt politisera problemen utifrån den agenda och bristande förståelse för såväl samhälle som förvaltning och demokratiskt system du gång på gång lägger fram i tråden.
Fattar du inte att styrelsen representerar ägarna? Fattar du inte att styrelsens tolkning av ägarnas brukar vara på nivån:"vi vill ha 13% direktavkastning och 4% tillväxt". Det är väldigt trubbigt.
Jag kan skilja på ägare, styrelse och vd + även se vad de har gemensamt. Man kan fråga sig varför du ska mansplaina detta för mig. Är det måhända en grandios självbild i botten?
Nej, sosseri är inte detsamma som demokrati. Att du tror det bekräftar sosseriets skeva självbild.
100 år av sosseri har tagit oss dit vi idag är. Och nu är det plötsligt oppositionens fel. Du är helt makalös.