klyban skrev 2021-01-05 06:55:28 följande:
Det är inte speciellt svårt och leta upp själv hur det går.
En rätt intressant företeelse här, där man skäller på myndigheter och sen inte bryr sig om att ta reda på fakta själv.
Verkar som youtube och monologer som saknar verklighetsgrund är mer viktigt fast det inte säger nått alls.
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-04 23:07:54 följande:
Varför mansplainar du självklarheter i ena meningen för att gapa rappakalja i nästa?
Att du inte förstått strategin, eller ens vad strategi är; har aldrig var mer tydligt. Även ministerstyre har du fått om bakfoten. Du tror att regeringen är som kungen och inte har några befogenheter alls. Vill du avskaffa regeringen?
Eftersom Löfvén är som vilken menlös vänstermupp som helst är det klart att det inte spelar någon roll om han besöker shoppingcentret eller vinbaren, med 14 livvakter i släptåg.
Löfvén ska bort för att han är en inkompetent svetsare.
Regeringen satte Sverige i ett läge där vi hade noll pandemiberedskap. Det är kanske det som är vår strategi? Noll beredskap och virrigt agerande. Kan det vara något?
Ja, när vi når flockimmunitet framåt midsommar så kommer jag hävda att vi har det.
Jag har då aldrig hyllat Ungern. Tycker tvärtom att det är makalöst att Sverige jämförs med dem. Vi borde jämföras med våra nordiska grannar.
Om man inte förstått vi ingen flockimmunitetstrategi har, så får man sänka sin nivå och anpassa den till din där du än inte förstått vi inget flockimmunitetsstrategi har eller ministerstyre.
Och vi vet det arbete Regeringen tar, och det är vad deras ansvar och uppgift är, som att skapa en pandemilag så man kan få mer befogenheter i en pandemi(och måste skrivas rätt så att det inte kan användas till annat än pandemier som är utropade)
Invektiv och vänstermupp, dina politisk agenda blir bara mer och mer tydlig i dina texter.
Och varje varje gång du säger vi har ministerstyre och Löfven ska avgå, så berättar du att du tror vi har ministerstyre.
Vill du ansvariga ska gå för såpass många dött, så varför inte ta de med de folkvalda i kommun, landsting och region?
Eller är det inte skoj och kritisera M och KD för de står för ~36-37% av alla döda i Sverige
Ungern hyllade man innan som en framgång, och nu är det helt tyst om Ungern.
Undra vad som hände
Men lönlöst och säga flockimmunitet i midsommar, det vet vi först till hösten vintern 2021, verkligen udda påstående av dig faktiskt.
Och det intressanta även om fakta säger vi har en flockimmunitet i midsommar och tack vare vaccinet.
Så ändrar det inte fakta och faktumet att vi aldrig haft en flockimmunitetsstrategi, för om vi hade så hade det varit tidernas mest misslyckade strategi.
Och att man förklarar ingående, det beror på att det verkar som du inte förstår vissa saker, som tex att vi ingen flockimmunitetsstrategi har eller ministerstyre.
Jag har inget emot och påminna dig om detta och när du hävdar vi har en flockimmunitesstrategi eller när du försöker säga vi har ett ministerstyre.
De som vet vem jag är, vet att jag kan och kommer upprepa fakta om detta i all evigheter så länge du får det fel.
Sen är jag fundersam på vad döda virusceller ska berätta för oss med ventilation, vad är det exakt man vill säga med det?
Padirac skrev 2021-01-05 00:10:40 följande:
mansplainar : är du allvarlig eller
Lite generaliserade negativiteter om män.
Det kanske är mansplainer när man är tvungen upprepa fakta man inte vill veta av?
Som att vi har en flockimmunitesstrategi eller ministerstyre, elelr vem vet, kanske det är meningen jag ska bli upprörd över ordet, den möjligheten finns också.
Det är tydligen extremt viktigt att lägga skulden på Regeringen för nått som de folkvalda i kommun och region har ansvar för.
Och sen Regeringen de gör ju saker, som en pandemilag och skriva om/ny äldrevårdslag.
Och den största frågan av alla som inte ens är besvarad en enda gång, vem ska ta över Regeringen om inte de ska vara där?
Verkar vara en fråga som man inte ens vill snudda har jag lärt mig och efter alla gånger jag frågat.
Kan det vara den person som struntade i COVID-19 helt och hållet, strunta i krisövningen i Riksdagen frö COVID-19 och åkte till Turkiet för dela ut flygblad.(Och lustigt nog fattade inte föredettingen att det vara bara Ergodan som ville pressa EU på lite mer pengar och ta hand om sina flyktingar)
Och sen gick till riksdagen med flera och klara symtomer för COVID-19 och stod och yla om jag gör inget olagligt.
Så vore intressant och veta vem som ska ta över, men visat sig vara en av de svåraste frågorna på jorden att svara på, tillsammans om varför man är emot fakta och forskning.
Padirac skrev 2021-01-05 00:19:24 följande:
Det är mer än 10 år sedan lagarna för den civila beredskapen inte fick stöd i riksdagen. Vet du vilka som inte stödde förslagen?
Det är mer än 10 år sedan riksdagen trodde att en privatiserad apoteksmarknad skulle tillhandahålla beredskapslager av nödvändig medicin och material.
Du kan ju jämföra vad du vill, men det är inte säkert arr jämförelsen betyder det du tror att den betyder.
Uppenbarligen kan inte Sverige jämföras med sina närmaste grannar om man vill ha vettiga resultat från jämförelserna - av fler olika skäl. Det är fler faktorer som skiljer trots att det geografiska läget är i samma område.
Detta med att FHM varnat för pandemiberedskap var dålig, detta är nått man inte ska tala om att det skett före dessa 2 regeringar.
Vi ska inte parta om vad som sker i Stockholm och absolut inte vem som har ansvaret, det vill man hela tiden skjuta över till andra.
Och så säger man att man inte har en politisk agenda, som det gick och missa.
Kan du förklara varför Löfvén står i tv och talar till nationen? Om Löfvén inte har ansvar så borde kanske regioner och kommuner stå i tv och tala till nationen. Vem vet? De kanske skulle klara att följa sina egna råd, vad tror du om det?
Du har rätt i att FHM's strategi har varit fullständigt misslyckad.