FDFMGA skrev 2020-11-24 15:02:41 följande:
Jag tycker till skillnad från vissa andra att man inte behöver frisera sanningen när den/de men syftar på är fullständigt anonymiserade. Men efter vad jag har förstått så finns det ett kluster i den här tråden som tycker detta är okej under förutsättning att personen man åsyftar nämns explicit.
Nåja, det finns ju folk till allt - och vad är ett personangrepp värt om man inte får peka ut personen man angriper
Hursomhelst - var det intressant att notera att du delar min erfarenhet att somliga munskyddsförsedda till och med kommer så nära att man känner hur de luktar - eller som i ditt fall, att de kommer så pass nära att du kan avgöra att de inte gör det.
Jag har aldrig någonsin påstått annat än att det finns för många människor som kommer för nära. Tvärtom, så är jag ju missnöjd med strategin som gett precis de här effekterna. Det är ju du och andra som är nöjda med att folk under eget ansvar kan knata omkring och - tydligen - stinka ner din tillvaro. Och du/ni har ju också många gånger låtit meddela att folk sköter sig fint på den fronten. pyssels erfarenheter av motsatsen blev väl, vad jag minns, ordentligt nedskjutna.
Det jag vänder mig emot och, som sagt, inte har samma erfarenheter av som du tydligen har är att personer som valt att använda munskydd skulle lukta sämre än de som kommer för nära mig och som inte bär munskydd. Sådan är inte min upplevelse alls.