klyban skrev 2021-02-04 05:44:45 följande:
Vad är Sverige?
Annars har du fått så mycket svar om Sveriges strategi och annat, men du ignorerar bara detta.Jag insett du är helt ointresserad av vad som sker Sverige, elelr förstå att Sverige var i en annan situation än Finland och Norge.
Det var rätt länge sedan jag slutade titta på dina länkar, och eftersom du inte fann ett intresse och lära dig vissa saker, och den glömskan du har inför multipla saker.
Som jag förstår det är ditt enda intresse att attackera Sverige utan bry dig om en hel hög med saker som skiljer.
Ta bara detta med lagarna, ta bara detta med den initiala smittan osv..., Padrirac har förklarat flera saker för dig här och ingående och enda Padriac har för det är att du struntar i det.
Det är där vi står med dig i COVID-19 och att du pratar inte ens om Sverige längre, till och med länkar du ger ibland undviker du lufta helhetsbilden i den.
Så jag vet inte vad du gör här, någon slags agenda är det, dock inte den vanliga.
Tycker du illa om Sverige, eller vad är det som driver dig att inte utvecklas med ämnet och skeendet?
Inte alls om du sätter dig in i det.
Den initiala smittan gör att Sverige nu har rätt att göra exakt det man kritiserade andra för tidigare?
Lagarna skiljer sig åt, visst. Sen kan vi också se olikheter på följande punkter:
Presymptomatisk smittspridning, liten risk i Sverige, stor risk i Finland.
Smittspridning via aerosoler, sker inte i Sverige, förekommer i Finland.
Centraliserad smittspårning, inte nödvändigt i Sverige, oerhört viktigt i Finland.
Munskydd, ineffektiva i Sverige, effektiva i Finland.
Mätning av virusnivåer i avloppsvatten, opålitligt metod i Sverige, nyttigt verktyg i Finland.
Smittspårningsapp, onödig och ineffektiv i Sverige, mycket viktig i Finland.
Barn och smittspridning, behöver inte beaktas i Sverige, bör förhindras i Finland.
Om alla nordiska lönder hade haft samma åsikt om hur viruset och smittspridningen beter sig, då hade vi kunnat skapa en nordisk bubbla med t.ex. smittspårning över gränserna och system för utbetalning av smittbärarpeng till personer som bor i ett land och jobbar i ett annat. Och i stället för stängda gränser och anklagelser om diskriminering, så kunde man ha utvecklat ett system för hur man testar resenärer.
www.dn.se/ledare/nordiskt-samarbete-ar-battre-an-coronamobbning/
Jag vet inte vad det står här, men rubriken håller jag i alla fall med om.
Det är synd att du aktivt väljer bort källor beroende på vem som lägger ut dem. Om man är öppen för olika åsikter så brukar man inte göra så. Snarare är det personer med en viss agenda som aktar sig för att läsa sådant som kan rubba den egna övertygelsen.
Skulle du ha velat ha en nordisk bubbla?