Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Appropå kontrafaktiska påståenden - det är tur för dig att du inte dött av förskräckelse eller blivit stenad när du gav börd till detta
Jag har aldrig varit en förebild för nått, så kan knappast vara jag.
Men visa endast har jag kört på den som skrivit utan tvekan minst OnT inlägg i denna tråd.(Ja, känns så)
Själv försöker jag undvika detta, då jag tror inte den vill ha en saklig diskussion, för då skulle vi sett en.
Kom på en och med Slovakien i tankarna och de testade 3,6 miljoner på en helg.(1,1% positiva, togs med ett test som tog nån minut att få svar på)
Det hade kunde man ju samkört med en folkräkning, för en sådan bör nog ske inom 10år avsett.
1,1% av dom 3,6 miljoner i alla fall
Hämtar miniräknaren och det blev ~40000 smittade.
Men på nått sätt gillar jag den idén, men frågan är hur man skulle göra i Sverige om man körde en sådan.
Hoppar man över landslandsbyggen, eller tar man den med tro.
Städer och efter kust är enkelt, så även från Stockholm och ned.
Faktiskt tyckt det vart mest komiskt, och jag är direkt orolig för en del.
För känns inte hälsosamt att vart så arg, så man inte ens kan diskutera ett ämne sakligt åtminstone nått inlägg.
Här fanns det kurvor att jämföra - antagandet om att årstiderna och de vanor människor har under dessa spelar roll nämns också.
www.dn.se/sverige/smittspridningen-hogre-an-fhms-varsta-scenario/
"Scenario 0 handlar om en avtagande smittspridning. Scenario 1 visar en mer ojämn utveckling med toppar under hösten och kring årsskiftet. I scenario 2 ökar smittspridningen jämnt under en längre tid.
DN har jämfört dem med den senast tillgängliga veckostatistiken och kan konstatera att verkligheten hittills skiljer sig från scenarierna på flera punkter:
• Inläggningar på intensivvårdsavdelningar var fram till mitten av oktober färre än i alla tre scenarier. De senaste veckorna har antalet patienter överstigit 20, vilket är fler än i scenario 0. Antalet är fortfarande mindre än hälften av dem i scenario 1 och 2.
• Dödsfallen per vecka har också varit färre än i något av scenarierna. Vecka 43 avled 18 personer med covid-19, vilket jämförs med de tre scenariernas 29, 124 och 95.
• Någon jämförelse med bekräftade fall låter sig inte göras. Det då man i scenarierna bara har med allvarliga fall, något som inte längre särredovisas i Folkhälsomyndighetens offentliga statistik.
Folkhälsomyndighetens statsepidemiolog Anders Tegnell säger att man nu undersöker hur scenarierna kan uppdateras. Samtidigt som utvecklingen i Sverige är mindre dramatisk än i scenarierna understryker han att den är allvarlig.
– Jag tror inte att man någonstans i Europa hade förutsett en sådan här dramatisk utveckling. Vi måste komma ihåg att det är en ny sjukdom. Jag tror att skillnaderna mellan olika årstider kanske är större än vad vi först trodde. Smittriskerna verkar uppenbarligen öka mycket under hösten när människor är inomhus mer."
(källa Anna-Karin Lidström, VO Infektion)"
VG säger baksätet, och hitta inte mer om det.
Men kanske taxibolagen har munskydd och tvingar dig, men det framgick inte av de texter jag läste.(Inget fel med det i mitt tycke.)
Sjukresor måste beställas och tar sin tid har jag lärt mig, men det är ju för det är icke akut det tar tid.
Men rent tekniskt så är det samma taxi man tar.
Sjuktransportenheter finns i drift. dygnet runt veckans alla dagar. Sjuktransporter är avsedda att transportera personer som har behov av visst stöd eller omsorg under transporten eller för personer som har behov av att ligga ner under transporten. Sjuktransporter kan också transportera personer med misstänkt eller bekräftad Covid-19, som inte kan åka med sjukresa eller kollektivtrafik. Sjuktransporten ska ske mellan vårdinrättningar eller mellan folkbokföringsadress och vårdinrättning.
Sjuktransporttjänsten utförs av Samariten Ambulans AB och sjuktransportenheterna bemannas av ett team med två personal. Alla sjuktransportenheter får sina uppdrag via regionens prioriterings- och dirigeringstjänst hos SOS Alarm och kan snabbt få assistans av ambulans eller akutläkarbil om en patient skulle försämras under transporten."