klyban skrev 2021-01-22 16:02:20 följande:
Dock saknar testning betydelse för långtidssjuka.
Och ta fram tester var segt att få igång, och man testade bara för ett medicinskt syfte.
Vad exakt är det Tegnell måste förstå, för ställer mig undrande till vad Tegnell ska ha gjort nått för de långtidssjuka.
Och testen tog en stund att få igång, men vi ser ju länder med en massa testning och annat, som brottar värre än Sverige gör med COVID-19.
SÅ vad exakt detta säger vet jag inte ens, och varför folk blir långtidssjuka kan ta lång tid att räkna ut.(Och då orsaken i COVID-19 som drabbar en del värre)
Dock har man tillsatt 50millar har jag för mig det är och just till denna forskningen, och svårt och se Sverige är enda land som startat upp sådan forskning.
Det har hänt MINST en gång innan och någon annan jag citerade, och där jag skrev mitt tilltänkta inläggsnummer, men fick samma som det jag citerade.
Verkligen udda och nu en gång till säger du.
Men det får han stå för och förklara den där rådgivaren, och det har inte skett än.
Så ska inte dra några växlar av det ens.
Undra vad i nazism som var i jämförelsen, det kunder ju var skoj och veta och sen ställa sig en funderare hur detta står med miljoner gasade judar och göra.
Men vi får väl återkomma när COVID-19 döda ~60% av alla i Sverige, det är först då vi kommer nära en sådan jämförelse.
Så ja, en extrem förminskning av förintelsen, och man ställer sig frågande till varför.
Det har ALDRIG funnits en flöockimmunitetsstrategi, ens någonsin upp till dagens datum.
Så varför upprepas det så ofta tro och hur kan man få det så GALET fel?
Och vad tror man sig säga med detta felet?
Det är nu man brukar ta upp en förutsättningslös diskussion Tegnell och Mika hade.
Eller andra diskussioner om när flockimmunitet kan tänkas uppstå, som det skulle ändra strategin vi har elelr göra strategin till en flockimmunitetsstrategi
Tegnell borde ha förstått att det är viktigt att veta vem som har haft covid-19, därför att om man senare vill forska i immunitet eller långtidseffekter eller smittspridningsdynamiken i olika åldersgrupper eller korrelation mellan antalet smittade och virusmängder i avloppsvatten eller korrelation mellan symptomens svårighetsgrad och genetiska faktorer / epigenetiska faktorer / tarmfloran, så kan man bara inkludera bekräftat smittade.
Om man då låter förstå att det inte är så viktigt att testa sig, så faller sannolikt en stor grupp med lindriga symptom bort ur statistiken. Det är inte säkert att forskningsresultaten ger en riktig bild av verkligheten då.
Nej, jag vet att man inte kunde testa alla under våren. Men i juli, när det fanns tillräckligt med tester, sade Tegnell fortfarande att det inte är så viktigt att testa. För man måste veta vad man gör med resultatet för att det ska vara meningsfullt. Tja, man kan åtminstone smittspåra, men inte ens det var tydligen nödvändigt.