Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Nä, vi är fortfarande kvar i att vi hade en hög initial smittspridning och tidigt.
Och därför vi snabbt sadlade om till den strategin som man upprepat VARJE PK jag sett.
Nä, vi är fortfarande kvar i att vi hade en hög initial smittspridning och tidigt.
Och därför vi snabbt sadlade om till den strategin som man upprepat VARJE PK jag sett.
Det har ju det inte ens gjort, en del nedstängning har, andra som haft stor initial smitta har inte lyckats direkt bra.
Du pratar som en populist som är ointresserad av den stora bilden och vad faan är det som sker för kortsiktig poäng som även är kompartmentaliserad i tron att det skulle säga nått om den större bilden.
Jag vet inte vad för agenda du har, dock att det finns en är tydligt.
Vad vi vet är dock att nedstängning inte är speciellt effektivt i många fall.
Och problemet nu när vi börjar fatta att detta inte kommer försvinna, så kommer man komma till en punkt där man ändå kommer öppna upp och bjuda in smittan igen.
Vi har redan sett många fall på detta, och kommer få se många mer.
Och vi ser hur effektivt socialdistansering har varit också, lika eller mer effektivt än stänga ned en hel del fall.
Det har inget med mitt tyckande att göra, utan det har hur vi så skadelösa som möjligt går igenom detta genom titta på den samlade bilden.
Och med den utveckling vi har, så tyder det på att vi gjort rätt och låta folk fortsätta och arbeta och stoppa folksamlingar.(Som är en typ av nedstängning, dock inte en total.)
Vi har många länder som haft en, men gått sämre för ändå.
Så hur effektiva är nedstängning?
Och en sak jag vet också, hade vi stängt ned, så hade det låtit som det omvända att vi skulle öppna igen.
För en del ska alltid vara tvärtom av någon anledning.
Allt du behöver göra är lyfta blicken och titta på de länder som hade en hög initial smittspridning som oss och hur väl det gått där.
Det är svårt och se några direkta skillnader, mer än att man pratar om stora nummer av underrapportering, medans vi rapporterar samtliga fall även om de inte dött av CVOI-19 då det räcker att man haft COVID-19 nyss men ej dött av det.
Få ställen i Sverige munskydd har en effekt mer än i vården.
Andra länder har andra förutsättningar och där socialdistansering är omöjlig, och där kan det vara tom nödvändigt att göra en lag av det.
För min del så är det helt onödigt, då socialdistansering är så extremt lätt att följa, därav mask helt onödigt.
Och sen har vi par mycket stor saker till, som stanna hemma när du har symtom.
Och den största nästan är handhavande fel, då jag sett att EXTREMT få ens kan använda mask ens det allra minsta.
Har en härlig anekdot, dock ej om mask men väl handskar, där en tjej gick runt med plasthandskar och ville skydda sig antog jag.
Såg hon tog på mycket saker, så mycket att jag reagerade på det.
För sen gå köpa lördagsgodis och tog lördagsgodiset med sina plasthandskar på rätt ned i påsen.
Jag bara antog hon skulle äta dessa senare, och då ställer man sig frågan varför plasthandskarna var på.
Folk kan inte använda ansiktsmask, och då tappar masken helt sitt syfte.
Sverige de räknar nitiskt och det är nått land till, så varför du skriver så vet jag inte, vet du?
Det räcker tydligen du haft COVID-19 de senaste 30 dagarna tror jag det var för att få den döds diagnosen.
Dock ser vi utan nedstängning att vi lyckats lika bra eller bättre och stävja smittan.
På tal om lyfta blicken.
Det är få ställen i Sverige där mask kan ses som en fördel och underförutsättningen att man ens kan använda en mask, vilket bevisligen inte folk kan, allt räcker och titta på TV och i verkligheten hur mycket de håller på pilla på masken.
Nej, hon skyddade inte omvärlden för nått och med det beteendet, dock var det mest udda jag sett och helt tappade handskarna sitt syfte om det ens fanns ett.
Tilläggas också är att man drar hem smittan på masken om nu man haft oturen fått en på den.
För vi vet ju att folk inte kan använda dessa, och man kan undra om de förstår hur man tar av den också.
Jag tror inte, men jag kan hålla med om att nått område så skulle den kunna funka om folk kunde använda mask.
Lustigt att du nu jämför med de som inte hade en tidig initial smittspridning, du vet den som började i december kanske tom tidigare.
Rätt lustigt faktiskt, och att du är medveten du tar exempels om inte har någon betydelse för vår situation.
Mycket intressant.