AndreaBD skrev 2020-11-01 19:46:28 följande:
Innan du tjatar om det 10 gånger till: Jag ångrade verkligen det. Jag vet att det var helt fel gjort och skulle aldrig göra om det. Sedan vet ingen som inte har varit i situationen att man faktiskt kan vara väldigt flummig i huvudet av det här viruset.
Allvarligt? Du var väldigt flummig i huvudet av viruset? Och det i sin tur gjorde att du tvättade händerna, drog på dig en mask och gick och handlade?
Du har ju hela tiden dragit stora växlar på att du skulle vara så förståndig, rationell och kunnig på alla de sätt. Du har dessutom påtalat hur viktigt det är att vara positiv och ha tilltro till strategin och till människors ansvarstagande när till och med klyban tydligen fattat att man ska vara hemma när man har symptom - men du, du blev "väldigt flummig i huvudet av viruset" och gick och storhandlade.
Det tycks mig som om råden och rekommendationerna borde ha med flummigheten i ekvationen.
Om man har något emot att en enskild medlem upprepar något 10 gånger, så är nog inte den här tråden rätta stället att lägga sin tid på. Disa föreslog ju något som kunde råda bot på den saken.
Jag kommer hur som helst att "tjata" vidare om det här flagranta misslyckandet att ens hålla dig till den enklaste av uppmaningar när du samtidigt är en av strategins mer entustiastiska påhejare. Det är pinsamt men det är också något jag inte själv hade orkat leva med. En sak om man ovetande, som exempelvis under det närmast enhörningslika tillståndet asymptomatisk, råkar smitta någon eller några - det vore fruktansvärt nog i mina ögon - men att göra som du gjorde och sedan sitta och försvara det med att viruset gjorde dig flummig - ja, det är obehagligt. Och säkert inte alls lika ovanligt som du och andra av din kaliber och samvete har hävdat.