Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Munskyddsforskningen ger inget entydigt svar, och därför har vi inget munskyddstvång.
Du kan alltid använda munskydd själv, det är inte olagligt.
Munskyddsforskningen ger inget entydigt svar, och därför har vi inget munskyddstvång.
Du kan alltid använda munskydd själv, det är inte olagligt.
Forskningen är inte entydig, det är därför vi inget munskyddtvång har.
Och ser man på Peru ett land som verkligen hade hög grad av munskydd, så verkar det spridit sig mer och fortare.
Vi väntar på forskningen fortfarande, men det ska inte hindra sig att ta på ett munskydd, det är inte olagligt för dig att göra.
Jo, jag vet att det inte är olagligt att ta på sig ett munskydd.
Och jag vet att forskningen varken stödjer eller förkastar munskydd, det är vad inte entydig forskning betyder.
Och lyfter man blicken ser vi exempel där man mer eller mindre bevisar i peru att munskydd är ingen magisk sköld mot COVID-19, utan där ser det ut som munskydden sprider smittan.
Det verkar som du tror att det kommer att bli olagligt att vägra delta i maskeradbaler och andra trängselbefrämjande tillställningar.
Du kan ha rätt, men än så länge har regeringen vågat stå upp för vett och sans.
Det hedrar dem.
Jo, jag vet det är inte olagligt att ha på sig munskydd, så du kan ha munskydd på och även i ditt privatliv.
Så du kan ta på dig munskydd, och du behöver inte ens ta det med mig.
Forskning är annars ej entydig, och därför vi inte har ett tvång.
Ja, och lyfter du blicken så ser du Peru och då ställer man sig frågande till varför det är så svårt och förstår forskningen är inte entydig.
Dolt skulle jag inte kalla det, snarare så övertydligt att till och hmed dina bänkgrannar borde uppfatta budskapet.
Det är inte olagligt - än så länge
Dessutom, mot bakgrund av att jag upplever att ditt intresse för klybans inlägg är intensivare och hetare än ett svetsloppa så förvånar det mig lite att du manar att det kan bli olagligt för honom att inte bära munskydd.
Han har ju åtskilliga gånger skrivit att han inte ger sig in i trängsel, men du antyder att slags totalt och allomfattande tvång.
Nåja, jag läste i går om albansk polis som dödade någon som trotsade utegångsförbudet - så det finns folk till allt.Och så klagas det på andras språkkunskaper
Sant, jag håller mig borta ifrån trängsel, då det är enkelt för mig att göra så.
Ingen aning varför min person är så intressant för vissa, de vill ju aldrig berätta varför jag är så intressant för dom.
Jag svarade FDF!
Ja, mot bakgrund av att bänkgrannarna bildligt beskrivet ständigt kastar papperstussar på dig där det står att du inte kan läsa, så är det ju märkligt att de inte ens uppfattat att du undviker situationer där du måste trängas.
Såvitt jag har tolkat munskyddsivrarna så ska munskydden vara till för användning i situationer där de inte går att undvika trängsel.
Så även med ett partiellt tvång så skulle inte du omfattas.
Ja, jag svarade FDF och att det är enkelt för mig att hålla avstånd, då han av en underlig anledning kom ihåg detta sedan innan.
Behöver inga sympatier om munskydd, forskningen är inte entydig.
Och du kan ta på dig ett munskydd om du vill, då de är inte olagliga att ta på sig.
Om inte jag eller FDF måste ha munskydd, så hindrar det inte dig att ta på ett då det inte är olagligt att ha på sig ett munskydd.
Ibland funderar man på om inte det vore bättre att testa bara efter den medicinska nyttan.
Och just för att testa sig verkar vara en ursäkt till göra vad som helst.
Klagar man alltså på att testerna är FÖR effektiva?