pyssel skrev 2020-10-27 20:57:56 följande:
Med tanke på din anmälningsfrenesi behöver jag näppe lägga särskilt mycket energi på vad du refererar till. Jag tänker vi får det lättare med varandra om jag anammar ditt sätt att läsa text: Ut av syn, ut av sinn - som det där som "inte gör sig i text".
Det stod med en gång tydligt, ja där var det inga tveksamheter, att du gärna stod med och för Klybans allra första utfall mot mina vittnesmål. Men jag väljer att tolka det mer som oförstånd än bröl och gapflabb i samförstånd mot försiktighetsåtgärder för de allra känsligaste riskgrupperna. Men det är okej med det senare också. Det står sig liksom ändå inte i jämförelse med värre saker, även om det saboterade en annars intressant diskussion.
Det låter som du har hittat en strategi som du tänker ska göra det enklare och lättare för dig - det gör mig faktiskt lite glad. Hoppas den ger mening till ditt deltagande i tråden som går utöver konflikten du har i tråden.
Starten av din och klybans batalj gick mig förbi - det var nyligen jag såg att du refererade till någon gång i augusti.
Men jag tror att du gör dig en otjänst om du tror att den som är mot de personliga påhopp som levererats är mot eller för _någon annan_ bara för det.
Det jag ser skrivet mellan oss är den 25 augusti om ironi och sarkasm- sen är det någonting några dagar senare om att jag vänder på ditt värderande användande av 'märkligt' till hur huvudpersonen i boken jag rekommenderar dig kanske skulle respondera på och använda 'märkligt'
Jag vet inte om det är detta eller om det är någonting annat som får dig att tro att jag stod med och för den oförrätt du anser dig blivit utsatt för från klyban. Du vet - bara för att någon inte håller med så är inte denna person inte nödvändigtvis mot _dig_