Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Men du lyckas säkert bättre om du går in på svenska sajter som brukar klassas som högerpopulistiska.
Javisst, mina personliga iakttagelser är just personliga, jag har aldrig påstått annat. Däremot så är det ju faktiskt så att Jan Lötvall har påstått att man kan trängas mer om man bär munskydd.
Självklart är munskydd inte skadliga i sig, rätt använda och utan att man tummar på annat så skyddar de förmodligen - problemet är bara att Lötvallfaktorn säkert är hög i så gott som alla länder med munskyddstvång. Det är väl därför smittspridningen är så hög i dessa länder.
Känner inte till några svenska högerpopulistiska sajter, och vill faktiskt inte lära känna dom heller, så jag avstår från att försöka hitta dom.
Tja, om alla använder munskydd, kan man väl sitta på 2 meters avstånd och titta på fotboll eller liknande. Skulle däremot inte kalla det trängsel.
Lötvallsfaktorn? Underlättar ju inte diskussionen att du uppfinner nya ord. Och tror du att Lötvall är känd utanför Sverige, så de tar hans teorier i beaktades där?
Som jag berättat i mina anekdotiska berättelser, jag känner inte alls igen det där med att folk trängs mer pga att de har munskydd.
Jag bor någonstans där det är munskyddsplikt i vissa fall, har varit i annat land med munskyddsplikt och har flertalet vänner och kollegor i länder med munskyddsplikt, men ok, du bor i Sverige och har säkert bättre koll på detta.